ד"ר קרן מינץ מלחי, מומחית לטיפול בטראומה ופוסט־טראומה, פתחה אחרי השבת השחורה ביוזמה לטיפול בצעירים שנמלטו מהמסיבה ברעים, ובתוך שעות התקבלו יותר מ־700 פניות לעזרה משורדי המסיבה.

חשד: אחד מהחשבונות שבהן הופץ מידע על מסיבת הטבע ברעים נפרץ לפני הטבח

מינץ מלחי וקולגה שלה, המטפלת גם כן בטראומה ופוסט־טראומה, ד"ר אורית נחמיאס חיימוביץ', החליטו להירתם ולהתנדב לטובתם של הצעירים. בניגוד לקהילות שנפגעו, מדובר באוסף כמעט מקרי של צעירים מכל רחבי הארץ, שנותרו בשעות ובימים הראשונים לאחר מתקפת הטרור ללא כל סיוע עבורם כקבוצה ייחודית.

בתוך שעות קיבלו השתיים מאות פניות של נמלטים מהמסיבה ושל בני משפחותיהם, שחשו שהצעירים זקוקים לעזרה. השתיים גייסו מטפלים רבים המומחים בטיפולים בטראומה אקוטית, וקבוצות הוואטסאפ שפתחו התמלאו תוך זמן קצר. עד כה סייעו לכאלף משורדי פסטיבל נובה, שהפך לזירת טבח המוני עם חדירת מחבלי חמאס.

לדברי ד"ר מינץ מלחי, ההיענות של המטפלים לסייע בהתנדבות לצעירים שנמלטו מהמסיבה ברעים היא גבוהה במיוחד. "הטיפולים מתקיימים גם בקבוצות באמצעות הזום וגם בקליניקות באופן פרטי. כל מטפל תרם עד חמישה טיפולים בהתנדבות בקליניקות, ואילו בטיפול הקבוצתי מדובר בהתערבות אחת וממוקדת של שעתיים לטובתם של הצעירים".

הטיפול שעוברים הצעירים הוא בשיטת EMDR, המומלץ לטיפול בטראומה על ידי ארגון הבריאות העולמי. הטיפולים משתנים בהתאם לצרכים של כל אחד ואחת מהניצולים, שלדברי קרן סובלים ממראות קשים, סיוטים, נדודי שינה וחוסר אונים. "אנו מנסים לתת לכולם כלים נכונים כדי לסייע להם גם בקבוצות וגם כבודדים".