עמותת עלם לנוער במצבי סיכון איבדה בטבח במסיבת הטבע נובה ביום שבת, 7 באוקטובר, שלושה ממתנדביה האהובים: יונתן ריכטר, ליאור חדד אטיאס וסיגל לוי. השלושה נרצחו בעת ששהו באירוע במסגרת התנדבותם בפרויקט "אנשים טובים", שמעניק עזרה ראשונה נפשית במסיבות טרנס.

סיגל לוי (צילום: באדיבות ''עלם'')
סיגל לוי (צילום: באדיבות ''עלם'')

יונתן ריכטר (צילום: באדיבות עלם)
יונתן ריכטר (צילום: באדיבות עלם)

בעמותה מספרים כי לוי כיהנה בעבר כמנהלת ניידת החירום של עלם באזור רמלה-לוד. חבריה מספרים עליה כי כל מהותה הייתה לעזור לכל הצעירים שידעו שאצלה "יש להם כתובת, כתף ועיניים טובות". לאחר סיום תפקידה בעלם, החלה לוי להתנדב בעמותה במסגרת התוכנית "אנשים טובים".

ליאור חדד אטיאס (צילום: באדיבות עלם)
ליאור חדד אטיאס (צילום: באדיבות עלם)

ריכטר היה דמות מוכרת ואהובה בקרב אנשי המסיבות. חבריו מספרים כי הוא השרה ביטחון בקרב סובביו ברגעים הכי חשובים. הוא התנדב כשנתיים בתוכנית עם לב גדול. אטיאס הצטרפה השנה לצוות המתנדבים של "אנשים טובים", והגיעה עם רצון עז לעזור לכל מי שנזקק לסיוע במהלך המסיבה.

בעמותה, שמנסה להתמודד עם אובדן שלושה ממתנדביה, מנסים כעת להעניק עזרה לנוער בדרום. נערים ונערות רבים שפונו בשבועות האחרונים מבתיהם מגיעים למוקדי האירוח של עלם, שם הם זוכים לתמיכה נפשית חיונית.

בימים האחרונים הוציאו בעמותה שתי ניידות עלם שמאובזרות בכל הנדרש לטובת יצירת מרחב נעים לשיחות, ויחד עם צוות מתוגבר של עובדים ומתנדבים יצאו למעלה החמישה ולניר דוד להיפגש עם בני הנוער שפונו מבתיהם.

המתנדבים מספרים כי בתחילת המפגש עם אותם צעירים הייתה שתיקה מביכה, אולם עד מהרה החלו בני הנוער לספר על התחושות הקשות שמציפות אותם בעקבות המלחמה. חלק מהם מספרים למתנדבים כי הם פונו מבתיהם ומבלי שנאמר להם מתי, אם בכלל, יוכלו לחזור הביתה.

"העבודה במרחבי התמיכה החדשים שהקמנו למפוני הדרום ועוטף עזה ממשיכה בתדירות של שלוש פעמים בשבוע", מספרת בשיחה עם "מעריב" טלי ארז, מנכ"לית עלם. "החל מהשבוע, אנחנו מגיעים לשלושה מוקדי פינוי נוספים בטבריה, משמר העמק ושפיים כדי לתת מענה למצוקות של הנוער בעקבות המלחמה. מה שבני הנוער צריכים כרגע, מעבר לטיפול המקצועי שיידרש עבורם בעתיד, זה התיווך הבלתי פורמלי. הם צריכים להביט בתוך זוג עיניים טובות ולהישען על הכתף שלנו. אנו עובדים בשיתוף פעולה עם משרד הרווחה במטרה להכפיל כוחות בשעת משבר זו". 

עקב המצב הביטחוני, עמותת עלם פתחה קו לייעוץ, תמיכה וסיוע, ניתן לפנות לצ'אט האנונימי של עמותת עלם בכתובת yelem.org.il או בווטסאפ 054-942-4062