ראש העדה הדרוזית, שייח׳ מופאק טריף, שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לשנות את המדיניות ואת מעמד העדה הדרוזית בישראל.

ראש העדה הדרוזית, שייח׳ מופאק טריף, שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לשנות את זכויות ומעמד העדה הדרוזית בישראל. בתחילת מכתבו, תיאר השייח׳ את גבורתם של בני העדה הדרוזית בלחימתם ב״חרבות ברזל״, ששילמו בין היתר מחיר כבד עם ארבעה נופלים בקרבות בצפון ובדרום: ״בחודש החולף, נלחמים בגבורה בני העדה הדרוזית לאחר שנקראו לדגל בצו מוסרי להגן על המדינה ואזרחיה״. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

״כמו בכל מלחמות ומערכות ישראל, גם במלחמה זו משלמים בני העדה מחיר כבד - ארבעה ממיטב בני העדה הדרוזית נפלו בקרבות בדרום ובצפון ורבים נפצעו בדרגות פציעות שונות״, ציין. ״השתתפתי בהלוויות הנופלים הדרוזים, ושמענו את סיפורי הגבורה של כל אחד מהנופלים: סא"ל עלים סעד ורס"ל ג'וואד עאמר שנפלו בצפון, רב"ט דניאל ראשד שנפל בדרום, ורק לפני ימים ספורים ליוונו בדרכו האחרונה את גיבור ישראל סא"ל סלמאן חבקה ז"ל מיאנוח, המפקד הנערץ, שנפל בקרב בתוככי רצועת עזה״, כך כתב במכתבו השייח׳. 

״צוואת הנופלים די ברורה, יחד במלחמה למען ביטחון המדינה, יחד בשגרה למען בניין המדינה. נולדנו להיות יחד, נאמנים בחיים ובמוות״, כתב. בהמשך התייחס לחוק הלאום וחוק קמיניץ שזורעים כעס ותסכול בקרב רבים מבני העדה הדרוזית: ״מזה שנים רבות, נלחמת העדה הדרוזית על זכויותיה האזרחיות ומעמדה בישראל. חוק הלאום שחוקק בקיץ 2018 לצד מדיניות מפלה וממושכת בסוגיות הדיור, התכנון והבנייה בצירוף מדיניות אכיפה דורסנית כנגד תושבים דרוזים שבנו בתי מגורים על אדמות פרטיות המתבטאת בצווים וקנסות המגיעים לכדי מאות אלפי שקלים, הביאו את העדה לצומת דרכים ביחסים עם רשויות המדינה, שהתעלמו פעם אחר פעם מהדגלים האדומים והשחורים שהונפו בפניהם״, המשיך לתאר. 


״למרות הכעס והתסכול הרב שאחז בקרב רבים מבני העדה, ועל אף שממשלותיה הפנו לעדה עורף - הדרוזים הפטריוטים התייצבו בחזית ללא כל היסוס, ועודם״, המשיך ואמר שדווקא כעת זה הזמן לדון במעמד העדה הדרוזית: ״זה הזמן בו הממשלה צריכה לערוך חשבון נפש בפני העדה הדרוזית, חייליה וחלליה. הממשלה והכנסת נדרשים ליזום שינוי חוק הלאום ותיקון העיוות ההיסטורי בעניין העדה הדרוזית, לצד עיגון מעמד העדה וזכויות בניה ובנותיה בצורה חוקתית״.

בין היתר התייחס לחוק קמינץ:״זה הזמן בו הממשלה צריכה להודיע על ביטול הצווים שהוצאו כנגד בתי המגורים ביישובים הדרוזים שנבנו על קרקע בבעלות פרטית ועל מחיקת הקנסות שהוטלו כנגד בני העדה הדרוזית שבנו בתי מגורים ביישובי הגליל והכרמל״.  עוד הוסיף במכתבו כי ״הציבור בישראל, מכל קצוות הקשת הפוליטית, דורש כי העדה הדרוזית תקבל את מלוא הזכויות המגיעות לה במדינה, בזכות ולא בחסד, בשוויון מלא ובפתרונות לסוגיות הייחודיות של העדה. סדר היום החדש של המדינה והסדר הלאומי לאחר המלחמה, חייב לכלול הסדרת כלל הסוגיות האזרחיות של העדה וטיפול יסודי בכל הבעיות מן השורש.

״בשם האחדות בעם, שכל נבחרי הציבור מצדדים בה מפרוץ המלחמה, אבקשך כי תפעל באופן אישי החל מהיום להגשמת ויישום כל דרישות העדה הדרוזית כמפורט לעיל, בכל תחומי החיים ובמעשה חקיקה״, ובכך סיים את מכתבו השייח׳.