כ-20 בוקרים אמריקניים מארקנסו ומונטנה, הגיעו לישראל לפני כשלושה ימים כדי לסייע לחקלאים הנמצאים מאז אירועי ה-7 באוקטובר במצוקה של ידיים עובדות. 

כידוע, מאז שבת השחורה של ה-7 באוקטובר, ספגה החקלאות הישראלית טלטלה קשה. חקלאים רבים, וכך גם עובדיהם נרצחו, נחטפו, נפצעו או שהינם בגדר נעדרים. מעבר לכך, החקלאות הישראלית נשענת ברובה על עובדים זרים ולנוכח המצב הביטחוני, כאלפי עובדים זרים שעובדים במטעים ובמשקים כבר שנים רבות - עזבו את הארץ. זה כמובן יצר מחסור חמור בכוח האדם בענף החקלאות הישראלי. 

קבוצת הבוקרים המריאה ביום שני האחרון מניו-יורק, ונחתה בישראל בשעות הלילה המאוחרות. הבוקרים הגיעו לכאן כדי להתנדב בחוות החקלאיות, המטעים והמשקים בעיקר ביהודה ושומרון. הם מתכננים כרגע להישאר כאן כחודש אך עם אופציה להארכה. 

הבוקרים שהגיעו הם נוצרים שמשתייכים ל״חגורת התנך״ (Bible Belt), תנועה נוצרית-דתית-ציונית שמזדהה ותומכת בקיומה של מדינת ישראל ומאמינה בתנ״ך. 

הקאובויים הציוניים שהגיעו מארה״ב להתנדב בישראל, ארגון היובל (צילום :ארגון היובל - החבר׳ה הישראליים)

חבורת הבוקרים הם חלק מארגון המכנה את עצמו "החבר'ה הישראליים" (The Israeli Guys) עם אותן האידיאולוגיות של תנועת ״חגורת התנך״, הפועל בישראל ב-20 השנים האחרונות. הארגון, שמכונה גם גם כתנועת ״היובל״, מורכב ממתנדבים פרו ישראליים ונוצרים-ציוניים שמאמינים שאלוהים הבטיח את ארץ ישראל ליהודים, ואמר שיעזור להם לשקם אותה. על כן, הם רואים בהתנדבות שלהם כחלק משיקום ארץ ישראל וביסוס יהודה ושומרון כחלק מארץ ישראל השלמה. לפי אמונתם, צריך לעמוד עם הבטחותיו של אלוהים, ולפי רצונותיו להחזיר את ארץ ועם ישראל להתיישבות מלאה בכל חלקי הארץ שהובטחה. לכן, מדי שנה, הם מגיעים ליהודה ושומרון, ומתנדבים בכרמים, חוות חקלאיות או מטעים ומשקים מתוך אידואולוגיה של ביסוס ולגיטימציה לאותם השטחים. 

בשבת של מתקפת הטרור, הם שמעו על מצוקת החקלאים בארץ, ופתחו ב"מבצע איתי", במהלכו קראו לנוצרים מכל העולם לעמוד לצד ישראל. הארגון אף מתכנן לגייס כ-1.8 מיליארד דולר שישמשו לרכישת ציוד ליישובי יהודה ושומרון. בתנועה הצליחו לגייס בוקרים מחוות שונות ממדינות ברחבי ארה״ב. 

אחד מהקאובויים המתנדבים, הוא צ׳ארלס שהגיע ממדינת אנטונה בארה״ב. היום (חמישי), יחד עם שאר הבוקרים, הוא לקח חלק בפעילות התנדבותית במשק דור לגידול ירקות, שנמצא במושב מחולה בצפון השומרון. ״הגעתי לישראל כי אני תומך במדינה וביישוב כל חלקי הארץ - בעיקר ביהודה ושומרון. דווקא בעת הזו, של מלחמה, כשיש כל כך הרבה קולות נגד ישראל בעולם, היה חשוב עבורי להגיע ולתמוך בכל דרך שאני יכול במשברים שפוקדים את המדינה. לא פחדתי להגיע לכאן״, מספר. 

״אני מאמין שהיהודים הם האנשים הנבחרים - ״god people", הוא אומר. ״אני מגדיר את עצמי כנוצרי-ציוני שמאמין בקיומה של מדינת ישראל, שהיא הבית של היהודים. כעיקרון, תכננו להגיע לישראל בהמשך השנה, אך ראינו שמתחילה מלחמה והחלטנו להקדים את בואנו. כעת, כשרבים נגד ישראל בעולם, זה הזמן הטוב ביותר להראות את התמיכה שלנו - אם לא עכשיו אז מתי?״. 

הקאובויים הציוניים שהגיעו מארה״ב להתנדב בישראל (צילום: ארגון היובל - החבר׳ה הישראליים)
הקאובויים הציוניים שהגיעו מארה״ב להתנדב בישראל (צילום: ארגון היובל - החבר׳ה הישראליים)

״כחלק מ״מבצע איתי״, אנו מגייסים תרומות ואספקה לישראל, ולאוכלוסייה ביהודה ושומרון. אנחנו עובדים בחוות ובשדות, והיום עזרנו לאורך כל היום לחקלאי במושב מחולה בצפון השומרון ששרוי במצוקת עובדים״, מספר. ״היזמים שהחלו את מבצע ״איתי״ שכולל התנדבות וגיוס תרומות למען ישראל הם מתוך ארגון ״היובל - החבר׳ה הישראליים״, שמגיעים כבר כ-20 שנה להתנדב בישראל, וסוחפים אחריהם רבים איתם״, מוסיף צ׳ארלס. 

הוא מתייחס גם לתופעת האנטישמיות שהולכת וגוברת בארצות הברית מאז תחילת המלחמה ואומר כי ״זה לא קל לשמוע אנשים שמגוננים ומגבים את מעשי הטרור הנוראיים של חמאס. בניגוד למדינות הערביות הרבות, יש רק מדינה יהודית אחת בעולם לעם היהודי - וצריך ליישב אותה ולפתח אותה עד כמה שאפשר״, אומר.