במסגרת מבצע חיבוק" של ארגון "נפש בנפש",JNF  ארה"ב וארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF), הורים לחיילים בודדים שלא נפגשו עם ילדיהם מתחילת הלחימה, יגיעו לישראל בטיסות אל על מרחבי העולם, במטרה להתאחד עמם ולזכות בחיבוק חם ואוהב מיקיריהם.

בצה"ל משרתים כיום כ-5,000 חיילים בודדים בשירות פעיל ובמילואים, מרחבי העולם. מדובר בצעירים שהחליטו לעזוב את שגרת חייהם, משפחה, חברים ואף הזדמנויות אקדמיות וקריירה עתידית, על מנת לעלות ארצה לבדם ולהתגייס לשירות צבאי משמעותי. כעת, חודש אל תוך מלחמת "חרבות ברזל", יתאפשר לראשונה להורי החיילים להגיע ארצה כדי להתאחד עם ילדיהם, זאת בזכות "מבצע חיבוק", יוזמה חדשה של ארגון "נפש בנפש", JNF ארה"ב, ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF).

במסגרת היוזמה, עשרות הורים של חיילים וחיילות בודדים המשרתים בתפקידי שדה קרביים, יוכלו לטוס לישראל  מיעדים שונים ברחבי העולם, ללא עלות ובתאריכים המתואמים מולם, בטיסות של חברת אל על, אשר  כשותפה האסטרטגית של ארגון "נפש בנפש" התגייסה ליוזמה המרגשת ואפשרה הטבה מיוחדת על הכרטיסים. היוזמה תאפשר להורים לתמוך בילדיהם ולהביע סולידריות במדינה ותקל במעט על הדאגות והלחץ שהם חווים עקב המרחק הגיאוגרפי.

בתמונה נראית סטייסי סטאפלבים מוירג'יניה, אמא לשני בנים שלוחמים בחזית ועוד אחד שמחכה לצו מילואים (כולם משרתים או שירתו בצבא כחיילים בודדים בתפקידים קרביים). סטייסי הגיעה לישראל מוירג׳יניה שבארה״ב במסגרת מבצע חיבוק וזכתה לפגוש את בניה אחריה למעלה מחצי שנה שלא ראתה אותם.

הרב יהושע פס, מייסד-שותף ומנכ"ל "נפש בנפש": "אנו מלאי רגש וענווה מהגבורה היום-יומית שהחיילים הבודדים מפגינים בהגנה על מדינת ישראל, בייחוד לאור המרחק הרב ממשפחותיהם. 'מבצע חיבוק' נולד מתוך ההכרה בקושי שמרחק זה יוצר עבור ההורים לצעירים ולצעירות האמיצים שנמצאים בחזית, במטרה ליצור גשר אווירי שיקצר את המרחק הפיזי. אני גאה בשותפות שהקמנו עם הארגונים הלאומיים הנוספים שהתגייסו למטרה נעלה זו".

סטיב וייל, מנכ"ל ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF): "אנו אסירי תודה על המסירות והמחויבות הבלתי מעורערת של מאות אלפי חיילי צה"ל המגינים באומץ רב על ישראל בחתירה לשלום וביטחון. בין אלה שעושים את ההקרבה הגדולה ביותר נמנים החיילים הבודדים מרחבי העולם שהשאירו את משפחותיהם מאחור כדי להתייצב בחזית. הנכונות שלהם להתגייס למערכה ואומץ ליבם הם מקור להשראה ואנו גאים לאפשר להם להיפגש שוב עם הוריהם הנפלאים. השירות הצבאי שלהם ומסירותם למשימה משקפים את האידיאלים הגבוהים ביותר של מחויבות ואומץ לב".

ראסל רובינסון, מנכ"ל JNF ארה"ב: "החיילים הבודדים השאירו מאחור את חבריהם ומשפחתם התומכות בהם, על מנת לשרת את מולדתם היהודית. כעת, זה תורנו לשרת אותם ולסייע להם בכל דרך שנוכל. יוזמה זו לא רק תחזק את רוחם, היא גם תחזק את המשפחה היהודית הבינלאומית, המתאחדת יחד כדי לחולל שינוי בעולם. אין שני לחיבוק של הורה בזמנים קשים אלה, ואנו גאים לשתף פעולה עם שני ארגונים מדהימים נוספים כדי לאפשר זאת עבור החיילים הבודדים בישראל".

מישל, אמא של חייל בודד: "הבן שלי חוגג עוד מעט את יום הולדתו ה-21, ולא יהיה משהו מיוחד ומרגש מבחינתי לדעת שאני באותה מדינה בה הוא נמצא ויש לי את האפשרות לתת לו חיבוק ענק. תודה על היוזמה המדהימה הזו".

שלומי זפרני, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים אל על: "אל על, כחברה הנושאת את דגל ישראל, עושה מאמצים מתחילת המלחמה, על מנת לאפשר הגעה לישראל. כחלק מהמשימה הזאת חברה ל"נפש בנפש" ואנו  גאים לקחת חלק בהטסת המשפחות של החיילים והחיילות הבודדים לישראל, פרויקט חשוב ומרגש שללא ספק יתרום למורל ולחוסן הלאומי. נמשיך להיות הגשר האווירי מישראל לעולם".