יורי לוין, תושב קיבוץ כפר עזה, הצליח להימלט מהמחבלים שהובילו אותו מאות מטרים לתוך עזה לאחר שנחטף מביתו, כשנמלט התחבא במשך 5 שעות בתוך שיח קוצים עד שכוחות צה"ל חברו אליו. כעת, חבריו פתחו עבורו קמפיין לגיוס המונים לאחר שהמחבלים הרסו את ביתו והשאירו אותו ללא ציוד בסיסי.

מחזקים את העורף: ארגון אשכולות מחבק את התושבים שפונו מבתיהם

"לאחר שעות שהתחבא מתחת למיטה בממד, מחבלים שרפו לו את הבית והעשן התחיל להיכנס פנימה, האירוע הפך להיות קשה יותר שהם בחרו לפוצץ לו את הדלת של הממ"ד", נכתב. "ברגע זה יורי התלבט אם לומר "שמע ישראל". ההתלבטות הזו נבעה מתוך ההחלטה שלא משנה מה - הוא נלחם על החיים, ובסוף הוא החליט שלא משנה מה יקרה הוא נלחם".

"כשיצא מהחלון שלושה מחבלים עם סכין ונשק חם תפסו אותו והובילו אותו מאות מטרים לכיוון רצועת עזה. הוא הצליח לברוח מהם וניצל ונשאר עם בוקסר בלבד. במשך 5 שעות הוא התחבא בתוך שיח קוצים, עד שכוחות צה"ל הכניסו אותו לדירת ביטחון".

משה נגר, חברו הטוב סיפר ל"מעריב": "יורי הוא אדם חזק מאוד. הוא בשיקום, אנחנו מסביבו מהרגע שהוא יצא. בת הזוג, החברים הטובים. לאט לאט הוא חוזר לשגרה, יורי היה עוזר ראש המועצה, אופיר ליבשטיין ז"ל שנהרג. זה צער גדול".

יורי לוין, תושב קיבוץ כפר עזה (צילום: מתוך קמפיין הגיוס)
יורי לוין, תושב קיבוץ כפר עזה (צילום: מתוך קמפיין הגיוס)


עוד שיחזר: "התכתבתי איתו בווצאפ בבוקר של ה-7 באוקטובר, הוא סיפר שהוא מתחבא מתחת למיטה, בשלב מסוים הוא סיפר שהבית מתחיל להישרף ודלת הממד התפוצצה. המחבלים של חמאס הוציאו אותו מהחלון. שניה לפני שהוא יצא מהממד הוא אמר לעצמו שהוא לא הולך לוותר, גבורה מטורפת שאפילו המחבלים לא ציפו לה".

בדף הקמפיין כתבו: "יורי שלנו, בחר להיות גיבור ונלחם על חייו - גם בזמן הקשה מכל. כיום הוא נשאר ללא בית, רכוש וגם אין לו שום משפחה שהוא בקשר איתה. אנחנו רוצים לעזור לו בגיוס כסף על מנת שכשכל הכאוס יגמר יוכל לרכוש לעצמו ציוד בסיסי להתחיל את החיים מחדש לפחות ברמה החומרית".