יחיאל זוהר, בן 37 משדרות, פונה מביתו בתחילת הלחימה ביחד עם אשתו ושני ילדיו. באותה שבת שחורה יחיאל התעורר - כמו חבריו לתחנת מד"א שדרות, שבה הוא מתנדב - מהודעות והתראות בלתי פוסקות במערכת המבצעית של הארגון.

כבר בתחילת הלחימה, התבשר שאחד מחבריו להתנדבות נפצע קשה בהיתקלות עם המחבלים בכניסה לעיר, והיתר מטפלים ומפנים פצועים תחת אש וסיכון חיים בלתי פוסק. מאותו הרגע, הוא ושאר עובדי ומתנדבי מד"א בעיר עובדים לילות כימים ומסייעים לשירותי הרפואה ברחבי הארץ, אף שנשארו ללא קורת גג וללא ציוד בסיסי.

עקב הפינוי החפוז של התושבים, לצד המציאות והמראות שאליהם נחשפו הילדים, המשפחות חיפשו דרכים להקל על הילדים, שנשארו תלושים במציאות הקשה. אחד החוסרים המרכזיים מבחינתם היה החוסר במחשבים ניידים, שיכול לסייע בבניית שגרה חדשה. בעזרת מיזם "מתחשבים" מבית עמותת 2B Friendly, הצליחו לענות על הצורך על ידי חלוקת מחשבים מרוכזת למשפחות שפונו לשדה בוקר. "מתחשבים" קם בתקופת הקורונה במטרה לקדם שוויון הזדמנויות על ידי צמצום את הפער הדיגיטלי באמצעות חלוקת מחשבים מחודשים. במהלך שלוש השנים האחרונות אסף ושדרג המיזם יותר מ־22 אלף מחשבים שחולקו לתלמידים, לסטודנטים ולאזרחים ותיקים מהפריפריה החברתית־גיאוגרפית.

מאז 7 באוקטובר התגייס המיזם לטיפול בצורך הנוכחי והסיט את פעילותו לטובת אספקת מחשבים לתושבי הדרום שפונו מבתיהם. עד היום חולקו למעלה מ־2,000 מחשבים לתושבים המפונים, אולם הצורך עומד על מעל ל־9,000 מחשבים.

ב"מתחשבים" אוספים מחשבים שיצאו משימוש מחברות ומשרדים ומשדרג אותם בעזרת מתנדבים ובליווי אנשי מקצוע מהחברות המובילות במשק, והם מפעילים בימים אלו את מעבדות המיזם במשמרות כפולות על מנת להשמיש כמה שיותר מחשבים שיגיעו למפונים במהירות האפשרית. על מנת להצליח ולספק מענה לצרכים הדחופים בשטח וכדי לעמוד בקצב הביקושים, המיזם זקוק לתרומות נוספות של מחשבים מחברות ומשרדים גדולים.

יחיאל מספר: "לרבים מחשב נתפס כמותרות, אך בתוך הסיטואציה הלא נורמלית שבה אנו נמצאים יש לכלי הזה כוח שקשה לתאר אותו במילים, והחיוך של הילדים אומר הכל. בזכות הסיוע של 'מתחשבים', הילדים זוכים למעטפת שלמה של עיסוקים חיוביים מסביב לשעון החל מלימודים, דרך מוזיקה, סרטים ואסקפיזם".