חברת המים הלאומית מקורות החלה בביצוע פרויקט פיתוח ואספקת מים חדש שיכפיל בעוד מספר שנים את כמות המים שמועברת לאזור מצפה רמון. הפרויקט מבוצע כחלק מתוכנית הפיתוח של הנגב לעשור הנוכחי, והוא כולל הקמה של בריכת איגום מים חדשה בנפח 30 אלף קוב וארבע יחידות שאיבה.

בחברת מקורות מסבירים שאזור מצפה רמון מסווג כצרכן קצה המרוחק כ-35 ק"מ ממערכת המים הראשית. "היישוב הינו הנקודה הדרומית ביותר בארץ שמקבלת מהכנרת מהמערכת הארצית. כיום איגום המים העיקרי של מצפה רמון כולל שתי בריכות שפועלות מול תחנת שדה בוקר. לפיכך,  הפרויקט שיבוצע שם נדרש לצורך הגדלת האספקה העתידית לעיר לשגרה ולחירום", מסביר סמנכ"ל הפיתוח והלקוחות של מקורות אייל בן דוד.

על פי ההערכות מקורות תשלים את העבודות בתוך כ-30 חודש, מהלך שיסייע להגדיל את אספקת המים בדרום המדינה לרבות עבור גידול טבעי של האוכלוסייה והמסחר באזור. הפרויקט הנוכחי מצטרף לשני פרויקטים אחרים שנמצאים בתכנון או בביצוע באזור הדרום והשפלה.

הראשון הוא הוא תכנון הקמה של קו מים חדש שיתגבר את אספקת המים לקריית גת, שיחבר בין אזור צומת פלוגות ועד מזרחית לקריית גת. אורך הקו כ-11 ק"מ, בקוטרים של בין 48 ל-60 אינץ' במקביל נחנך בשנה שעברה חיבור ראשוני מסוגו  של אזור הערבה למערכת הולכת המים הארצית. מדובר בחיבור קו מים באורך של כ־30 ק"מ בין אזור דימונה דרומה לאזור הערבה. במקורות מחדדים שאזור הערבה התבסס בעבר על אספקת מים מקידוחי מים מקומיים מליחים, אולם הביקוש למים באזור גדל בקצב גבוה ומתמיד, מה שכאמור הוביל לחיבור למערכת המים הארצית.