יוזמה מרגשת: להקת הקרוואן של תנועת הצופים הקליטה את השיר "אנחנו לא צריכים" שכתבו אבי קורן ושמואל אימברמן, למען חניכי התנועה - גל, אגם, טל, נועם ועופרי - שנחטפו בשבת השחורה, ה-7 באוקטובר, לרצועת עזה. השיר הפך לאחרונה לאחד השירים המזוהים עם התקופה הנוכחית, וחברי הלהקה מקווים כי בתקווה כי הקלטת השיר תעורר תהודה, ותביא לשחרורם ולשחרור כל החטופים המוחזקים בשבי החמאס.

הקליפ שיצרה להקת תנועת הצופים. צילום: באדיבות תנועת הצופים

בתוך כך, "רחשי לב", למען ילדים חולי סרטן הפיצה סרטון ובו היא מציגה את הדימיון הרב שבין ילדים המתמודדים עם סרטן וילדים הנמצאים בשבי חמאס. בעוד לילדים המתמודדים עם סרטן יש מי שידאג ויטפל בהם. לילדים הנמצאים בשבי חמאס אף אחד לא דואג.

שימי גשייד, מנכ"ל רחשי לב הסביר: "בשבועות האחרונים, מדד הזוועות ורף הכאב והסבל, הגיעו לרמה מעוותת שמרסקת את הלב. אנחנו ברחשי לב חווים יחד עם ילדים חולי סרטן, שנלחמים על חייהם יום יום במחלקה, את ההזדהות הכואבת והמייסרת עם הילדים החטופים, עם הסבל וההתמודדות המשותפת שלהם, ואומרים בזעזוע - לנו יש לפחות איך להילחם ומי שיהיה כן איתנו. לילדים החטופים אין".

הסרטון שיצרו בעמותת רחשי לב. צילום: רחשי לב

"אין מציאות אכזרית מזו שילדים מוחזקים כבר למעלה מחודש בשבי, רחוקים מהבית, מהמשפחה ומההורים שלהם. נחצה פה קו אנושי ומוסרי. חיים של ילדים - הם מחוץ למשחק! הגיע הזמן להחזיר אותם הביתה עכשיו", הוסיף.