טקס זיכרון משותף של התנועות הקיבוציות (התנועה הקיבוצית והקיבוץ הדתי) התקיים היום בתל אביב, לזכרם של מאות הנרצחים מהקיבוצים ב"שבת השחורה" ב-7 באוקטובר ובקריאה לשחרור החטופים. בטקס נכחו נציגים מקיבוצים ברחבי הארץ, נציגי משפחות שכולות ונציגי משפחות חטופים.

"ב-7 באוקטובר כשלה מדינת ישראל בהגנה על תושבי הדרום. התושבים הופקרו שעות ארוכות במחדל הגדול ביותר מאז הקמת המדינה. הניצחון יושג רק אחרי החזרת כל החטופים השבויים בידי חמאס", אמר מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר.

מזכ"לית התועה הקיבוצית, שרה עברון, אמרה עוד: "אנחנו כאן ביחד בקריאה שתשמע מקצון העולם ועד סופו, להשיב את החטופים כולם הביתה".

ורדה ודוד גולדשטיין, דיברו בשם משפחות החטופים: "ב'שבת השחורה' התהפכו עלינו החיים, תוהו ובוהו על פני תהום. באותה שבת נפער חור עמוק באדמה והשבת נעשתה שחורה. חברי הקיבוץ נלחמו בגופם להציל את אהוביהם. המשפחה האהובה של בני היפה ונכדתי המהממת נרצחו בביתם בממ"ד – הם גיבורי התהילהץ. כלתי ושלושת נכדי נחטפו בידי מחבלי חמאס".

בהמשך דבריה הנוקבים היא אמרה: "ממשלת ישראל צריכה לעשת הכל כדי להחזיר את כל החטופים מייד הביתה. תסתכלו לי בעיניים, היושבים שם בירושלים ותעשו הכל כדי להחזיר את כולם מייד".

ישראל חולתי, שאשתו מנוחה נרצחה בקיבוץ כיסופים, אמר: "40 יום לאחר הרצח של מנוחה חזרתי לבית בכיסופים. הכל נחרב, הקירות שרופים, התקרה נפלה.ץ שואלים אותי האם אחזור לכיסופים – לאן אחזור ולמה אחזור? מנוחה נרצחה בידי מחבלים מתועבים, שחיפשו רק להרוס, לפגוע, לשרוף ולרצוח. לא היה סיכוי מולם.

במהלך הטקס הופיעו האומנים חמי רודנר, מיקי קם ויהודה עדר, שלומית אהרון והגבעטרון.