גם יונים מחולצות משטח אש. בין עשרות מקרים של חילוץ חיות בר, חיות משק וחיות בית שנקלעו לאזורי הלחימה, חולצה יונה פצועה מתוך עזה על ידי לוחם צה"ל שיצא לאפטר והועברה אל המרפאה של עמותת "למען חיות הבר" לטיפול.

בעמותה יודעים לספר כי גם בשבוע השביעי לתוך המלחמה, עשרות חיות ניצלות מקווי העימות מדי שבוע, ולא מעט בזכות שיתוף פעולה של חיילי צה"ל.

גם היונה מרצועת עזה, כמו שאר החיות, מטופלת כעת במרפאה של "למען חיות הבר" במושב אלישמע שבהוד השרון, שם זיהה צוות העמותה כי מדובר ביונה מבויתת שגדלה בשבי בעזה. היא קיבלה טיפול תזונתי ותרופות וכבר מתחילה להתאושש.

"היונה הגיעה אלינו כשהיא חלשה, מיובשת ורזה מאוד", משתף אביהוא שרווד, יו"ר עמותת "למען חיות הבר", שבעצמו השתתף באופן פעיל בימים שאחרי מתקפת 7 באוקטובר בחילוץ עשרות בעלי חיים תועים משטחי הנגב המערבי שהותקף ומאז מהווה שטח צבאי סגור.

כעת הוא קולט עם שאר המתנדבים את החיות הפצועות שמוצאים הלוחמים בתוך רצועת עזה. "אנו מעריכים כי הטיפול ביונה צפוי להימשך כשבועיים. לאחר מכן, היא תוכל להשתחרר מהמרפאה ונוכל למצוא לה בית מאמץ".

העמותה מפעילה מרפאה לחיות בר ומספקת טיפול רפואי ומסגרת שיקום לחיות, פועלת באישור רשות הטבע והגנים והיא מתקיימת מתרומות בלבד. תרומה עבור טיפול ושיקום חיות אפשר להעביר לבנק מזרחי (20), סניף 420, לחשבון 614527, ע"ש "למען חיות הבר", דרך אפליקצית Paybox למספר 054-5203071, באתר העמותה www.forthewildlife.co.il או באמצעות paypal.com ל"אביהוא שרווד – למען חיות הבר".