ניתאי חדד, בן 13, ותושב נהריה היה אמור לחגוג ביום חמישי האחרון את בר המצווה שלו באולם אירועים בנהריה. בעקבות המלחמה, והתעצמות הלחימה בצפון, אולם האירועים נסגר לעת עתה - והחגיגה התבטלה.

אחרי 45 יום: נפתח חדר האוכל בקיבוץ בארי | צפו

כדי לא לאכזב את חתן בר המצווה, אימו אושרי, שעובדת במרכז הרפואי לגליל בנהריה, בשיתוף עם שאר עובדי בית החולים - החליטו לחגוג לו בר מצווה בהפתעה בעיצומה של המלחמה, במתחם ממוגן בשמרטפיית המרכז הרפואי - מסגרת חינוכית שנפתחה למען ילדי עובדי ביה״ח - בהשתתפות עשרות בני משפחה, עובדים וילדי השמרטפיה. בני המשפחה שמרו מחתן בר המצווה את הסוד בהפתעה, ואמרו לו כי הם מגיעים לאירוע אחר בביה"ח. 

שמרטפיית המרכז הרפואי קושטה כיאה לאירוע החגיגי, ובכניסה עמדו בני המשפחה כאשר מעליהם דגלי ישראל. בנוסף לבני המשפחה, גם עובדים ועובדות רבים מהמרכז הרפואי נטלו חלק בהפקת האירוע. בין המגיעים לחגוג עם המשפחה היו מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום, וחברי הנהלה, נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, וראש עיריית נהריה, רונן מרלי, שבירכו את חתן השמחה ובני משפחתו. נציב שירות המדינה, פרופ' הרשקוביץ, נשא דברי ברכה מרגשים, בהם אמר, כי ״למרות היותו רב שכונה בחיפה, שהשתתף במאות אירועים של בר-מצווה, הוא אינו זוכר אירוע כה מרגש כמו זה״.

אושרי חדד, אימו של ניתאי שעובדת במרכז הרפואי סיפרה על האירוע המרגש בצל המלחמה: ״כולנו התכוננו לחגוג לניתאי באירוע גדול, שהתבטל בעקבות המצב הביטחוני. על אף הביטול, החלטנו שאנחנו נפתיע אותו בכל זאת״. כאמור, ילדי העובדים מעבירים את ימי הלחימה ב׳שמרטפיה׳ בבית החולים, שמהווה עבורם מסגרת חברתית וחינוכית עם פעילויות, לימודים וארוחות. ״ביום שלישי, פניתי לאחראית השמרטפיה ושיתפתי אותה ברצון שלי להפתיע אותו. היא ממש נרתמה ודאגה להפיק את האירוע. ביום החגיגה, אמרתי לניתאי שיש טקס בבית החולים ושהוא צריך לבוא עם כיפה. כאשר נכנס לשמרטפיה, ראה שבעצם הכול מסודר עבורו, ונכנס לאירוע עם ברכת הכוהנים בהתרגשות גדולה. כל האירוע הכניס שפיות למצב שבו אנו נמצאים, הייתה אווירה חגיגית ומחממת - ואני לא חושבת שמישהו ישכח את האירוע המיוחד הזה. אירוע אבסורדי - בר מצווה במתחם תת קרקעי בבית החולים, שנתן נקודת אור קטנה בתוך כל החושך. הרגשתי אחדות גדולה בין כל הנוכחים - וזה מחזק לראות את זה, במיוחד בימים אלו״.