בנימין צברי (המכונה ביזי), מילואימניק מבנימינה, תכנן ללכת עם ילדיו לבית הכנסת בשבת בבוקר. אלא שהטבח האכזרי שינה את כל התוכניות: הוא גייס עצמאית את חבריו למילואים ויחד הלכו וחיפשו ניצולים ועשו את מרב המאמצים להציל כמה שיותר חיים.

הסיירת שמגיעה לנחם אבלים ולחלוק כבוד אחרון

מהר מאוד הוא הבין שמעבר לחילוץ התושבים יש צורך בהרחבת השירותים שניתנים להם, וכך הוקם חמ״ל “כנפי ברזל”. מטרת החמ”ל היא לתת מענה של 360 מעלות למפונים, משלב החילוץ ועד למציאת פתרונות דיור, סיוע בציוד ומתן מענים לרווחתם.

עד כה הם גייסו 500 מתנדבות ומתנדבים, ויחד ביצעו 550 חילוצים, שיכנו משפחות מפונות ב־120 דירות ואיתרו משרות ל־200 מחוסרי עבודה מהעוטף. מדי שבוע הם עורכים ימי הולדת מרשימים לילדי העוטף, כולל הכל, ומגייסים עסקים מקומיים ומתנדבים רבים כדי לסייע ולתת תחושה ביתית.

בשבת הקרובה ייערך הפנינג, שבמסגרתו יימכרו לקהל הרחב שלל בגדים מעוצבים יד שנייה במחיר של עד 30 שקלים לפריט, בהם בגדי נשים, גברים וילדים, אקססוריז, שרשראות דיסקית, מתוקים ועוד. שבת, 12:00־16:00, יהודה הלוי 48, תל אביב.

עזרה לילדים עם מוגבלות, מארזים בריאים וחופה למפונים. עוד יוזמות סיוע

אם פוניתם מביתכם עם ילד עם מוגבלות ואתם חווים אתגרים בתפקוד שלו ובטיפול בו בסביבתכם החדשה, בבית החולים אלי”ן יעניקו סיוע במתן פתרונות טכנולוגיים ובניית מוצרים בהתאמה אישית. לפניות במייל: [email protected].

בית הספר החקלאי "מקווה ישראל" מזמין משפחות או זוגות שהתפנו מיישובי עוטף עזה או מהצפון לקיים אירוע אינטימי ברחבה ההיסטורית בבית הכנסת העתיק בכפר. אנשי "מקווה ישראל" והצוות ישמחו לארח את המשפחות ללא עלות, לאירועי חופה או בר מצווה. פניות במייל: [email protected].

אלף מארזים עם מזון בריא: האגודה לבריאות הציבור ו״פרויקט יוסף״ ארזו יותר מאלף ארגזי מזון בריא עבור מטופלי האגודה בדרום הארץ - מטופלים המתמודדים עם נכות נפשית, התמכרויות וקשיים בתפקוד חברתי גם בימים רגילים.

ובחרת בחיים, גם בשבת
השאירו את הטלפון פתוח, והפעילו את שעון השבת שישאיר אור גם בלילה. הנחיות פיקוד העורף מצילות חיים לציבור הדתי והחרדי

"המלחמה לא עוצרת בשבת״, אמר רס״ן (מיל') יצחק טסלר, מסביר פיקוד העורף לציבור הדתי והחרדי, ״ולכן על שומרי המסורת להיערך ולבצע את ההתאמות הנדרשות כדי לקיים את הנחיות העורף שהוכחו כמצילות חיים".

"על מנת לקבל כיסוי של כלל אמצעי ההתרעה, רצוי שהטלפון הכולל את יישומון פיקוד העורף, ימשיך לפעול גם בשבת. בנוסף, יש לוודא שגם במחשב הנייד או הנייח פתוחה לשונית פורטל החירום הלאומי (oref.org.il).

בנוסף, ישנם מספר תדרי רדיו הפועלים במתכונת גל שקט. לפירוט התדרים ניתן להיכנס לפורטל החירום הלאומי או לקבל את המידע בטלפון 104 - שלוחה 6, המותאמת לציבור הדתי והחרדי".

יצחק טסלר (צילום: דובר צה''ל)
יצחק טסלר (צילום: דובר צה''ל)


הכנות בית הכנסת: חשוב לוודא כי התפילה בבית הכנסת מתנהלת על פי הגבלות ההתקהלות של פיקוד העורף ולהכין את הילדים למקרה שבו האזעקה מתחילה לפעול כשהם בדרך לתפילה. רצוי כי בזמן מלחמה ילדים קטנים לא ילכו לבדם לתפילה, אלא בליווי מבוגר או אחים גדולים, אשר במקרה של התרעה יוכלו להוביל אותם במהירות ובבטחה לבניין סמוך ויעלו איתם קומה.

כדי למנוע דוחק ופציעות, מתפללים שאינם יכולים להיכנס למרחב המוגן צריכים לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. אם לא ניתן לשכב על הקרקע, יש להתכופף ככל הניתן ולהגן על הראש באמצעות הידיים, ורק לאחר המתנה של 10 דקות ניתן להמשיך בתפילה.

הכנת הבית לשבת: כדי להגיע בבטחה למרחב המוגן, יש לפנות מהדרך חפצים שעלולים לגרום לכם למעוד ולהיפצע. יש לוודא שהאור במרחב המוגן ובמסדרון שמוביל אליו דלוקים עוד לפני השבת ויש להאריך את "שעון השבת", כך שהאור יפעל במשך כל הלילה.

יש לוודא לפני כניסת השבת שיש במרחב המוגן את הציוד הדרוש - בקבוקי מים, מזון, רדיו הפועל על סוללות, ומשחקים לילדים. את הרשימה המלאה של הציוד הדרוש למרחב המוגן ניתן למצוא בפורטל החירום הלאומי.

אם אתם נוסעים להתארח בשבת אצל קרובים או חברים, ודאו מה זמן ההתרעה במקום שאליו אתם נוסעים ומה המרחב המוגן במקום שבו תתארחו. תושבי המרכז, שלהם יש עד דקה וחצי להיכנס למרחב המוגן, צריכים להסביר לילדיהם שיש יישובים שלהם יש הרבה פחות מדקה מרגע שנשמעים צופרי האזעקה ועד לכניסה למרחב המוגן.

התרומות שריגשו אותי
הגיע זמן לישון: חברת עמינח נרתמה מאז תחילת המלחמה על מנת להבטיח לחיילים שינה איכותית, ותרמה עד היום אלפי מזרנים לבסיסי צה”ל השונים, בסיסי חיל האוויר, גדודי צנחנים, עמותת גולני, שייטת 13, עמותת “אחים לנשק” ועוד.

כל חייל צריך שפם: חברת “שריג”, יבואנית “רמינגטון”, ארגנה יריד התרעננות לחיילי מילואים וסדיר שיצאו משטחי עזה, שבו הם נהנו מאוכל טעים, מעמדת תיקון טלפונים ומניידת תספורות מיוחדת שהגיעה לעצב ולספר את החיילים.

תרומות עמינח (צילום: פרטי)
תרומות עמינח (צילום: פרטי)


הניידת מטיילת בין הבסיסים השונים בארץ ומעניקה לחיילים חוויה מפנקת ומשמחת עם שלושה מעצבי שיער שמסגננים שפמים ותספורות לחיילי צה”ל ברחבי הארץ. “אנחנו גאים לקחת חלק במאמץ המלחמתי ולתרום לחיילי צה”ל היקרים, אנחנו עושים זאת בהערכה ובאהבה גדולה ומאמינים שלכל חייל יש את הזכות הבסיסית שיהיה לו שפם מפואר ומטופח”, מסר גיא קמחי, סמנכ”ל שיווק.

קיסר המלך: מלון קיסר פרמייר ירושלים ו"טרם - רפואה דחופה" יזמו הפנינג ל־100 ילדי המפונים המתארחים במלון. במהלך ההפנינג נהנו הילדים מדוכני אוכל וממגשי פיצות, פינות יצירה, עמדת צילום, הפעלת משחקים, הופעת קוסם ועוד.