המלחמה השאירה חקלאים רבים במדינה ללא ידיים עובדות ואת היבולים בסכנה. צעירים חברי קהילת חלאסרטן שהחלימו מהמחלה החליטו להתגייס למשימה, כחלק מיוזמה חדשה שקמה לאחר פרוץ המלחמה - "סיירת המתנדבים של חלאס".

היוזמה הועלתה על ידי חברי הקהילה מתוך הצורך של מחלימים מסרטן שאינם יכולים לשרת במילואים לתרום לקהילה.
נועה הרשפינקל, שיזמה את ההתנדבות והגיעה עם קבוצת מתנדבים לסייע בשדה הכרובים של חוות טל שבמזכרת בתיה כחלק מהיוזמה, מסבירה: "אנחנו לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים בזמנים קשים כל כך. הצלת הכרובים היא אומנם לא עשייה זוהרת, אבל זאת הדרך עבורנו לתת יד במאמץ המלחמתי ולעשות שינוי אמיתי".

תנועת חלאסרטן נוסדה על ידי זוהר ויענקל'ה יעקובסון, הוריה של טל יעקובסון, שהייתה סטודנטית צעירה לרפואה ולרפואה סינית ומתה ממחלת הסרטן בשנת 2009 כשהיא בת 26 בלבד.

חברי הקהילה, שהגיעו להתנדב במשק לבושים בחולצות עם הכיתוב "חלאסרטן", פגשו את בעל המשק חן פינשטיין, שהופתע מאוד מפעילות הסיירת וחשף בפניהם שאחיו איליה פינשטיין, שמת לפני כשנה בהיותו בן 38 בלבד, היה חבר פעיל בחלאסרטן. איליה ליווה עשרות צעירים שאובחנו בסרטן, והספיק להוביל גם את הקמפיין המפורסם להעלאת המודעות לסרטן מעי בקרב צעירים.

"מורשתו של איליה הייתה של עשייה ויצירה על אף ולמרות הקושי. כאחד מהחברים שהובילו את הקהילה, המסר של איליה הדהד את החשיבות של אחדות, חוסן ותמיכה הדדית בהתמודדות עם אתגרי החיים שאיתם מתמודדים חולי סרטן צעירים", סיפר חן.

חברי הקהילה שהגיעו למשק התרגשו כשגילו שהם למעשה הגיעו, מבלי שידעו, לשטח משפחתו של חברם. "אם שמחו להתגייס לעזרה בחווה, עכשיו זה גם היה מצמרר", אמרה נועה. "מסירותה של קהילת חלאסרטן לתמיכה במשפחתו של איליה מדגימה את ההשפעה העמוקה שיכולה להיות לשייכות הקהילתית, גם בזמן מלחמה".

המשק התמודד עם אתגרים מאז שהמשפחה איבדה את איליה בגיל צעיר. בעקבות המפגש המרגש החליטו החברים להפוך את ההתנדבות שלהם לעשייה קבועה, לאמץ את המשק המשפחתי תוך ארגון מאמץ התנדבותי כדי להבטיח את הצלת שדה הכרובים למרות אתגרי המלחמה.