איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית ושדולת הנשים בישראל הפגינו אתמול מול מטה משקיפי האו"ם בשכונת ארמון הנציב בירושלים, במשמרת מחאה של כ־100 מפגינות ומפגינים עם חולצות שחורות תחת הכותרת "אין תירוץ לשתיקה על אלימות מגדרית: מפגינות נגד ההפקרה של UN Women".

המוחות דרשו מארגון זכויות הנשים של האו"ם להשמיע קול נגד מעשי האונס והאלימות המינית שבוצעו על ידי חמאס בישראל ב־7 באוקטובר, ולסייע בהחזרת החטופות והחטופים. במקביל למחאה הישראלית, התקיימו הפגנות נוספות נגד הארגון ברחבי אירופה וארה״ב.

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית אורית סוליציאנו אמרה: "כתם מוסרי ענקי מוטל על ארגוני הנשים ברחבי העולם, ששותקים שתיקה רועמת אל מול האלימות המינית בנפגעות הטבח של 7 באוקטובר".

מנכ"לית שדולת הנשים עו"ד עינת פישר לאלו הוסיפה: "ככל שעוברים הימים מתחדדת התמונה הקשה של האלימות המגדרית שהייתה באותה שבת ארורה, ולצד זה מתחדדת גם השתיקה של ארגוני הנשים, ובמרכזם UN Women - שמתקשים להכיר באופן מלא במעשים ובקורבנות ואינם מצליחים לגנות את ארגון הטרור חמאס, שאחראי לפשעים אלה".

אושרית סטבון, סגנית נשיאת ICJW - המועצה הבינלאומית לארגוני נשים יהודיות בעולם: "האו"ם שלא בראשונה איבד את המצפן האנושי, כאשר קבע משוואה מעוותת מזעזעת, שבה כאבה ודמה של אישה יהודייה שמקדשת את החיים הינו חסר ערך".