כמה מהנשים הבולטות, שגבורתן הרטיטה את הלבבות בכל בית בישראל, יתארחו באחד הארועים המרכזיים שייערכו השבוע בישראל, ארוע הדלקת נר ראשון של חנוכה, בסימן גבורת נשות ישראל והעוטף במלחמת "חרבות ברזל". 

הארוע ייערך ביום חמישי הקרוב באופקים בשעה 17.00 אחר הצהריים. לארוע, שכולו נערך בהתנדבות מלאה של כל הגורמים המעורבים, התגייסו גם מיטב זמרות ישראל שיופיעו, ישירו ויצדיעו לגיבורות, ריטה, ירדנה ארזי, נרקיס, זהבה בן ונועה קירל. את הארוע המרגש תנחה כתבת ערוץ 13, חן זנדר, שאחותה, נועה ז"ל, נרצחה במסיבת הטבע ברעים.

יוזמות הארוע בסימן גבורת נשות ישראל והעוטף, הן נשות ראשי הרשויות בעוטף ישראל ובנגב המערבי. עליזה דנינו, אשתו של ראש העיר אופקים, איציק דנינו, אילנית עידאן אשתו של ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן, יהודית חג׳ג אשת ראש מועצת מרחבים, שי חג'ג', נורית דוידי אשת ראש העיר שדרות, אלון דוידי, קרן רביבו, אשתו של ראש מועצת חוף אשקלון, איתמר רביבו, גלית זמיר אשתו של ראש מועצת בני שמעון, ניר זמיר, ואשתו של ראש עיריית רהט, עטא אבו מדיעם. 

בארוע יצויינו גם באופן מיוחד אותן הגיבורות, האימהות, הנשים ובנות ובני המשפחה של החטופים שנמצאים עדיין בשבי החמאס.

"אנחנו נפיץ את האור הכי גבוה ורחוק שאפשר", אומרת עליזה דנינו, מארחת הארוע. "אירועי ה-7 באוקטובר טלטלו את כולנו ומתוך החשיכה הגדולה, עלה גם אור גדול, אורן של נשים רבות שהפכו סמל במלחמה על הבית. נשים ונערות שנחטפו מבתיהן וממסיבת הטבע, שעברו התעללות נוראית. אימהות שנחטפו עם הפעוטים בידיהן. ומנגד לוחמות גיבורות, שהדפו באומץ לב את המחבלים והצילו חייהם של מאות ואולי גם אלפי אנשים".

כל מארגנות הארוע מדגישות כי ישתתפו בו נציגות מכל יישובי עוטף ישראל והדרום, ערים, קיבוצים, ומועצות אזוריות, כולל העיר רהט מהמגזר הבדואי. כולן יציינו את הגבורה העלאית של הנשים שבאה לידי ביטוי בימי המלחמה.

״אסור לשכוח שהיו גם נשים שהתריעו, שאם היו מקשיבים להן, אולי ניתן היה למנוע את הטבח הנורא הזה ואת תוצאותיו", מוסיפה דנינו. "אנחנו רוצות להעלות על נס את גבורתן של הנשים בתקופה זו, לחזק את הנשים והחיילות המוחזקות עדיין בשבי חמאס, להודות לגיבורות היקרות שלנו, חיילות ולוחמות, הפועלות גם בשעה זו כדי להבטיח את שלומנו וביטחוננו. האירוע הזה יביא את בשורת האור בתקופה החשוכה הזו, ויסמל יותר מכל את כוחנו ועוצמתנו, ואת האמונה הגדולה של כולנו, שלמרות הכל - אנחנו ננצח!"

"נערות, בחורות, אימהות וסבתות, כולן נלחמו בשבעה באוקטובר", אומרת נורית דוידי אשת ראש העיר שדרות. "המטח הכבד בשבת הארורה הכריח אותי להתבצר בבית ולהכין כלי מלחמה שהיו לי במטבח כדי להגן באמצעותם על בני ביתי כי בעלי, אלון, יצא מוקדם בבוקר לשטח, מייד עם מטח הקאסמים הראשון והאזעקות".

אילנית עידאן מוסיפה: "שמעתי את הסיפורים על הנשים האמיצות, אם זה מכוחות הביטחון ואם זה אזרחיות שגילו יוזמה ופעלו למען הצלת עם ישראל. זה רק הוכיח לי משהו שתמיד ידעתי: שנשים הן כוח! הן נחושות ותעשנה הכל וכל מה שצריך למען משפחתן והעם כולו. אני פשוט גאה להיות בצד הנשי. גם בימים אלו נשים עומדות איתן בכל החזיתות על מנת לתת כתף, תמיכה, עזרה ורוח לחימה מול אויב רע ואכזר".

את הארוע שיועבר בשידור ישיר עבור כל אזרחית ואזרח מדינת ישראל שיחפצו לצפות בו. מפיק ג'קי בכר מקבוצת "ראש חוצות", והוא ייערך, כמובן, על פי הנחיות פיקוד העורף ובאבטחת כוחות המשטרה של המחוז הדרומי של משטרת ישראל.