איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, יחד עם מועצה אזורית שער הנגב, קהילת קיבוץ גבים ותושבי קיבוץ מזרע שבעמק יזרעאל, יצאו במבצע משותף: זריעת פרחי בר בקיבוץ ששוכן בסמוך לשדרות. מרבית קהילת גבים, המונה 380 תושבים, בהם כ־170 ילדים, נקלטה בקיבוץ מזרע. חברי מזרע, יחד עם קהילת גבים - ילדים, מבוגרים ואזרחים ותיקים - הכינו יחד כדורים של זרעי בר.

את כדורי הזרעים הם העבירו למחרת לידיהם של חיילי צה"ל ואנשי כיתות הכוננות שבגבים, ואלה פיזרו אותם באדמת הקיבוץ המפונה, בשטחים הציבוריים, בגינות מוסדות החינוך ובגינות פרטיות של התושבים. מבצע הזריעה בגבים התקיים במסגרת מיזם "זורעים למען העתיד" – יוזמה של פורום רכזי החינוך לקיימות באיגודי הערים לאיכות הסביבה, היחידות הסביבתיות והרשויות המקומיות בישראל.

היוזמה נועדה לטעת תחושה של תקווה והתחדשות בתקופה הזאת, לסייע להעשרת המערכת האקולוגית ולחזק את מגוון המינים המקומי. משתלת זרעים מציון תרמה את זרעי הבר ואתר הפסולת דודאים תרם את הקומפוסט.

מיטל אמיתי, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, מספרת: "7 באוקטובר צבע בשחור את יישובי הנגב המערבי. איבדנו חברים קרובים ויקרים, שותפים לדרך. אנחנו באיגוד מבקשים לתת תקווה לעתיד ולצבוע את הגינות ביישובים, השטחים הפתוחים והשדות בשלל צבעים וגוונים. יחד עם ילדי ותושבי קיבוץ גבים ומועצה אזורית שער הנגב זרענו זרעים של תקווה ונשוב לפרוח באזור".