הבוקר (ה׳), דובר צה"ל התיר לפרסם את שמו של רס״ל (מיל׳) מאור גרשוני, בן 24, מיקנעם עילית, מפקד לוחם בגדוד 8173 בחטיבת עציוני, שנפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה.

״מאור היה חבר טוב שלי, אנחנו חבורה עוד מילדות, היינו יחד בכיתה, בצופים והייתה בינינו קרבה גדולה״, מתארת לירן וולף ל״מעריב״, שהייתה חברה טובה של מאור. ״אתמול בשעה 17:00, אחד החברים כתב לנו בקבוצת הווטסאפ המשותפת ׳מאור נפל, בואו להורים שלו׳. בהתחלה לא הבנו מה קורה, חשבנו שזו אולי בדיחה של מאור - אך במהרה קלטנו שהוא אכן לא בחיים יותר. ישר התלכדנו, ומאמש לא עזבנו את המשפחה. אני עדיין לא מעכלת שהוא לא כאן יותר, אנחנו עוד חושבים שהוא ידפוק בדלת, ויגיד שהוא עבד עלינו, כמו שתמיד היה נוהג לעשות״.

מאז ה-7 באוקטובר, מאור התגייס למילואים בהנדסה קרבית, ויחד עם גדוד המילואים שלו - נלחם בגבול הצפון. לפני כמה ימים, בעקבות דרישות מבצעיות, ביקשו שאחד המילואימניקים מהגדוד שלו יתנדב ויעבור ללחימה ברצועת עזה, והוא היה הראשון להתנדב:  ״כל גדוד המילואים של מאור היה בצפון, אך היה צורך שמתנדבי מילואים נוספים יעברו ללחימה ברצועת עזה. מאור התנדב להיכנס לרצועה על אף הסיכון בלחימה, ולאחר 12 שעות שנלחם, הוא נפל״, סיפרה חברתו.  ״תמיד מאור עשה דברים בחייו עם תחושת שליחות גדולה לעשות טוב, ולהילחם על הערכים שלו. הוא אבדה גדולה״. 

חבריו הטובים הוסיפו והספידו אותו: ״יש אנשים עם צבע מיוחד שאי אפשר להסביר, צבע כזה שמעורבב מכמה צבעים הכי יפים שיש, צבע שיש בו את כל הטוב שיש לחיים האלה להציע. מאור היה הצבע הבולט הזה אצלנו, בכל מקום רואים אותו, בכל מקום מצחיק את כולם, תמיד נכנסת לחדר, ואיתך כל האור שיש בעולם. זה מה שהכנסת לנו ללב״, תיארו. ״יהיה קשה לדמיין את כל צבעי הקשת בחבורה שלנו בלי הצבע שלך. היית מיוחד, החיוך והעיניים שלך אמרו לנו הכול. יום שישי האחרון, בחרת להיפרד מכל אחד מהחברים בנשיקות ובאהבה, כאילו הרגשת שאתה צריך להיפרד. תודה על חוויות ורגעים שלא יישכחו לעולם, אתה הבית והמשפחה שלנו״.

מאור גרשוני ז''ל עם חבריו (צילום: פרטי)
מאור גרשוני ז''ל עם חבריו (צילום: פרטי)

עדה, מנהלת תיכון ׳אורט יקנעם׳, בו מאור למד, סיפרה אודותיו ל״מעריב״: ״מאור היה קסם של ילד, מלא חוש הומור, שמחת חיים, בוגר מגמת תאטרון, תמיד מוקף בחברים ואהוב מאוד על הצוות. הוא היה רציני, אחראי, בוגר ומלא ערכים״, מספרת. מאור הוא הבוגר ה-6 של התיכון, שנהרג מאז תחילת מלחמת ״חרבות ברזל״: ״במלחמה הזו, חטפנו מכה קשה, וחווינו אובדן גדול של 6 מבוגרי התיכון הצעירים, שבקושי הספיקו לחוות דבר בחייהם. 4 נלחמו ונפלו בקרבות בעוטף עזה וברצועת עזה - ו-2 בוגרות שלנו נרצחו במסיבת הנובה. לאחר עשרות שנים שלא נפלו בוגרים מבית הספר, אנו צריכים להוסיף לאנדרטת ההנצחה עוד 6 שמות חדשים: 4 לוחמים שנפלו - ו-2 נפגעות פעולות האיבה״, תיארה בכאב. 

סימון אלפסי, ראש עיריית יקנעם, בה מאור גדל והתגורר אמר: ״יקנעם בוכה, אבל כבד נפל על העיר עם היוודע דבר נפילתו של אחד מטובי בניה, רס"ל (מיל') מאור גרשוני. מאור התגייס למילואים בצפון הארץ מאז פרוץ המלחמה, כאשר עלה צורך במפקד שיעבור לגזרת עזה - מאור ישר נרתם למשימה. מאור, כשמו כן הוא, תמיד היה מאיר פנים, בחור איכותי, מלח הארץ. הוא היה חברותי, תמיד מוקף בחבריו ונערץ על ידי כולם. אני משתתף מעומק הלב באבלם הכבד של ההורים בני ונגה, והאחים מעיין ואיתי. אבידה כואבת וקשה לכולנו״. 
 
הלווייתו תיערך היום בשעה 16:00 בבית העלמין ביקנעם.