הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)
פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)

ארגון זק"א על כל מתנדביו וצוותיו מבצעים בשגרה עבודת קודש חשובה שאין שנייה לה. מאז השבת השחורה של ה-7/10 היקף המשימות המוטלות על הארגון, האינטנסיביות שלהן והקושי הפיזי והנפשי הכרוך בהן הגיעו למימדים שמעולם לא תוארו. 

באחד מימי העבודה ביישובי העוטף, צוות משימה מספר 89 מטעם זק"א תל-אביב הגיע להמשך עבודתו הקדושה בקיבוץ ניר עוז. הצוות סייר בין הבתים ואסף את הממצאים הרבים והקשים בכדי להביאם לקבר ישראל. 

הצוות התחיל את משמרתו כבר בשעה 5:00, שעת בוקר מוקדמת וכבכל תחילת משמרת התבצע תדריך של צה"ל ושל צוות הפיקוד בזק"א ת"א. צוותי זק"א עובדים במהלך כל שעות היממה במשמרות מתחלפות. 

צוות המשימה התחלף בשעות הצהריים אך אחד מנהגי האמבולנס אשר היה ראש הצוות המשימתי, נשאר עם צוותו. בין העומס שחווה והמשימות המורכבות עימן התמודדו מתנדבי זק"א ת"א לאורך כל היום, לעת ערב נזכר נהג האמבולנס כי לא הניח תפילין. הוא תר אחר תפילין אך אלו לא היו בקרבת מקום ולא ניתן היה לעזוב את הזירה המדממת והשרופה כל עוד לא תמה העבודה. המתנדב הלך לכניסה לקיבוץ ושם פגש את עמדת הביטחון של צה"ל. מלבד שיח ועדכונים ביניהם, הוא שאל האם ברשותם תפילין שיוכל להניח ונענה בשלילה. 

נס הנחת התפילין של מתנדב ''זק''א תל-אביב'' בקיבוץ ניר עוז (צילום: דוברות זק''א תל אביב)
נס הנחת התפילין של מתנדב ''זק''א תל-אביב'' בקיבוץ ניר עוז (צילום: דוברות זק''א תל אביב)

ברגע זה, מספר דקות לפני השקיעה מגיח לפתע טנק החסד של חב"ד ומזכה אותו בתפילין. מתנדב זק"א ציין כי לעולם לא פספס בחייו הנחת תפילין ואי הנחתם בערב זה, בעיקר תוך כדי המשימות הקשות והחשובות עליהן מופקד ארגון זק"א בכלל והצוות בפרט, תגרום לו עוגמת נפש. משמיים, באותו הרגע בו נמצאים יחדיו מתנדב זק"א תל-אביב, חיילי צה"ל וחסידי חב"ד הבעיה נפתרה.

ישראל חסיד דובר זק"א תל-אביב מספר: "מיומה הראשון של המלחמה, מתנדבי זק"א בכלל ומתנדבי זק"א ת"א בפרט מבצעים עבודת קודש אשר אין די מילים שיתארו את חשיבותה. מתוך הכאב והחושך הגדול שחווינו כעם, הסיפור המרגש על נס הנחת התפילין מאיר את הניסים והנפלאות שקורים ובעזרת השם ימשיכו לקרות לעם שלנו".

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים