לציון יום זכויות האדם הבינלאומי, מערכי הרפואה והמשפט של מטה החטופים והנעדרים פרסמו היום (ראשון) מסמך המפרט את הפרות זכויות האדם הבוטות של האזרחים ששהו ושוהים בשבי חמאס.

תקווה לאורות וניסים: החנוכייה הגדולה בעולם הוצבה בבי"ח שניידר שבפתח תקווה
שבעה מיליון שקל יוקצו להעתקת שטחי גידול מעוטף עזה לאזורים אחרים בארץ

במהלך טבח ה-7 באוקטובר, נחטפו באכזריות יותר מ-240 בני אדם מבתיהם ומפסטיבל הנובה. בין החטופים תינוקות, ילדים רבים, נשים, גברים, קשישים וצעירים החולים במחלות כרוניות הנוטלים תרופות יומיומיות, וכן כאלה שנפצעו קשה במהלך הטבח. מדובר באוכלוסיות הזקוקות להגנה וטיפול מיוחדים על-פי המשפט ההומניטארי הבינלאומי. זאת בשל פגיעותם המוגברת לנזקים פיזיים ופסיכולוגיים חמורים, שעלולים, במקרה הטוב, להיות בלתי הפיכים, ולהוביל למוות במקרה הרע אם לא יינתן טיפול רפואי דחוף באופן מידי. 

"ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם" אומצה על ידי העצרת הכללית של האו"ם ב-10 בדצמבר 1948, בתגובה לזוועות שביצע המשטר הנאצי במהלך מלחמת העולם השנייה וההגנה הלא מספקת שניתנה למיליוני קורבנות באותה תקופה. 75 שנים אחרי, חיוני להפנות את תשומת הלב לאותם בני אדם שזכויותיהם מופרות באכזריות כבר במשך 65 הימים האחרונים, לאחר שנחטפו לשבי במנהרות חמאס ובמקומות לא ידועים אחרים ברצועת עזה.

עדויות החטופים ששבו מצביעות על פגיעות מיניות, אלימות, הרעבה, השפלה, ועוד, העולים בקנה אחד עם הפרה חמורה של זכויות אדם בסיסיות ומחדדות את העובדה כי הזמן הולך ואוזל וכל רגע שהחטופים עדיין שם, מעמיד אותם בסכנת חיים מיידית.