בשבועות האחרונים אנו עדים להבעת סולידריות וערבות הדדית מצד קבוצות גדולות בחברה הישראלית, באמצעות עזרה לתושבי הדרום, לחיילי צה"ל או לאוכלוסיות נוספות שנפגעו במלחמה. אל המתנדבים הרבים ברחבי הארץ התגייסו גם מבקשי מקלט המתגוררים בישראל המעוניינים לתמוך במאמצי החירום בישראל בעת המלחמה.

ארגון ARDCA, אחד הארגונים המרכזיים המטפל במבקשי המקלט, חבר לאחרונה לארגון לקט ישראל לסיוע למשקים החקלאיים הסובלים ממחסור בעובדים מאז החלה המלחמה ורק בשבוע הראשון לשיתוף הפעולה למעלה מ־80 אנשים הביעו את רצונם להתנדב, שתלו וקטפו יבולים ועזרו לחקלאים ברחבי הארץ.

המתנדבים הספיקו כבר לעבוד ב־12 משקים שונים בשבועות האחרונים. מדי יום יוצאים אוטובוסים של 30 אנשים שנוסעים להתנדב במשקים במרכז הארץ וזאת לאחר שכידוע, בעקבות המלחמה נוצר מחסור חמור בעובדים פלסטינים וזרים והחשש הוא כי חקלאים רבים יישארו עם סחורה שעלולה להיזרק לפח.

גידי כרוך, מנכ"ל לקט ישראל, ארגון הצלת המזון הלאומי, המספק לעמותות רווחה טונות עודפי מזון בריאים לפני השמדתם, מספר: "אנחנו ממשיכים לסייע ולעטוף את חקלאי ישראל, תורמי המזון הגדולים בישראל, ומברכים על היוזמה המבורכת של עמותת ARDCA לסייע בידיים עובדות לשמירה על ענף החקלאות בישראל. באמצעות יוזמות מעין אלו נוכל להמשיך לדאוג לביטחון התזונתי של כל תושבי ישראל".