מובילת המחאה למען המאבק במשבר האקלים גרטה טונברג נתפסה מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל בכמה התבטאויות אנטי־ישראליות ואף אנטישמיות בהקשר המלחמה ברצועת עזה.

מפרץ חיפה בדרך לשינוי היסטורי: ההחלטה של משרדי הפנים והשיכון
"מלח הארץ": כפר סבא כואבת את נפילתו של רס"ן במיל' אביתר כהן ז"ל

"התשובה שלנו - התייצבות חזקה וברורה לצד משפחות החטופים. הגענו מאות פעילים ופעילות מכל הארץ והארגונים הסביבתיים, להדהד לעולם את עמדתנו הצודקת", אמר אלעד הוכמן, מנכ"ל ארגון מגמה ירוקה, באירוע הקהילה הסביבתית בישראל למען החטופים, "לאורך כל השנה אנחנו מקדמים מציאות טובה יותר למען העתיד מתוך אמונה בערכי שוויון וצדק, ולכן זו חובתנו להתייצב ולדרוש את חזרתם של בני המשפחה המורחבת שלנו בשלום ועכשיו".

מאות נציגי תנועות וארגוני האקלים השתתפו ביום זכויות האדם הבינלאומי שצוין בראשון בעצרת תמיכה במשפחות החטופים בכיכר החטופים בתל אביב, שבמסגרתה נפגשו פעילי הסביבה עם כמה ממשפחות החטופים ויצרו מיצג גדול של שמש ממטריות צהובות, שעליהן נכתב Bring Our Sunshine Back. "מטרת המיצג היא להעביר מסר - כל חטוף הוא עולם ומלואו וקרן שמש ליקיריו, ולכולנו", מסבירים בארגוני הסביבה.

ד"ר נירית לוי אלון, מנהלת מרכז המורים הארצי "בידינו", שבנה נועם הוא בן זוגה של ענבר הימן שנחטפה, אמרה: "איך אפשר לדבר על צדק סביבתי כשזכויות אדם כל כך בסיסיות של החטופים הופרו וכשנעשו פשעים נגד האנושות? עזרו לנו להביא צדק לחטופים ולהביא אותם הביתה עכשיו".