כל סוהר חדש שיתגייס לשירות בתי הסוהר (שב"ס) במהלך השנים 2023-2024 , יזכה במענק בגובה של 70 אלף ש"ח, כך סיכמו אתמול השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר ונציבת שב"ס רב גונדר קטי פרי עם הממונה על השכר באוצר ואגף תקציבים. 

תנועת אומ"ץ קוראת לקדם מיד את החוק למימון לימודים אקדמיים ללוחמים

על פי ההסכם שגובש בהובלת אגף ארגון, תכנון תקצוב ובקרה במשרד לביטחון לאומי בשיתוף משרד האוצר ואגף משאבי אנוש יחד עם חטיבת התכנון בשירות בתי הסוהר, תוקצב סכום שיאמוד על סך 50 מיליון ₪ לשנים 2023-2024 ואשר ממנו ייהנו אלפי סוהרים בשב"ס שיקבלו מענקי גיוס, מענקי שימור ייחודיים, מענקי הצטיינות ומענקים ייחודיים נוספים. 

השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר: "'בנק המענקים' יאפשר גיוס כוח אדם בהיקפים משמעותיים, שימור סוהרים במקומות מאתגרים לצד עידוד מצוינות. מדובר בתכנית המענקים המשמעותית ביותר שניתנה בשנים האחרונות לשירות בתי הסוהר ובמסגרת ההסכם, שגובש על ידי המשרד לביטחון לאומי בשיתוף שירות בתי הסוהר ומשרד האוצר, משולבים מנגנוני בקרה ולמידה מתמדת שיאפשרו מתן מענה מקיף לאתגרים השונים".

נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי: "מלחמת 'חרבות ברזל' הדגישה לציבור הישראלי ביתר שאת את הימצאותם של סוהרי הארגון בחזיתה של העשייה הביטחונית. מדובר בסגל איכותי הנרתם לכל משימה לאומית ועוסק במלאכה מורכבת ומשמעותית להגנה על המדינה. אני מברכת על הסכם זה שהוא אות להערכתי ולגאוותי על עבודה מסורה, ייחודית ומקצועית".