מאות בני משפחות ששכלו את יקיריהן במהלך מלחמת "חרבות ברזל" ערכו הערב (חמישי) אירוע הדלקת נר שמיני של חנוכה מרגש במיוחד ב"יד לשריון" שבלטרון. את האירוע יזמו תא"ל במיל' דדי שמחי, שאיבד את בנו גיא ז"ל ב-7 באוקטובר, וד"ר יחיאל לייטר, שאיבד את בנו משה ידידיה בקרבות בעזה.

מגרש את החושך: שורד השואה ממשיך במסורת המרגשת - גם בגיל 94

בין מדליקי הנרות היו: דני, אביו של מח"ט הנח"ל יהונתן שטיינברג ז"ל; שמעון אלקבץ, אביה של סיוון שנרצחה בכפר עזה; נורית, אמה של רז מזרחי ז"ל שנרצחה במסיבה ברעים; אבי, אביו של רב סמל ראשון דרור אלטון ז"ל, שנרצח בקרבות הקשים ב-7 באוקטובר ואיריס חיים, אמו של יותם חיים שנותר שבוי בידי החמאס בעזה.

גם בני משפחתו של סא"ל סלמאן חבקה ז"ל, מפקד גדוד 53, שנלחם ב-7 באוקטובר בקרב על בארי, הדליקו נרות באירוע, כמו גם איילת, אמו של יהונתן יצחק סמו ז"ל בן ה-21 לוחם בגדוד 202 בחטיבת הצנחנים שנפל בקרבות בעזה ובמותו הציל את חייהם של שישה.

על הבמה אמר תא"ל במיל' דדי שמחי: "הערב מתחברות מאות משפחות שכולות, שכולות אך נחושות, שכולות אך איתנות, בקריאה ברורה ונחרצת, לאחדות ופיוס בעם. הציווי 'בדמייך חיי' מלווה אומה זו מראשית הקמתה, ועכשיו התור שלנו. עכשיו אנו משפחה אחת גדולה. מזרחי ושמחי, חאבאקה ולייטר, סמו ופיש, אלטון ופרץ, כולנו אגודה אחת".