במהלך החג התקיימה מסיבת החנוכה השנתית של קבוצת "סיירת" - קבוצה ייחודית של מבוגרים המלווים על ידי עמותת "OneFamily - משפחה אחת", שיש להם דבר אחד משותף: שני הוריהם נהרגו על ידי מחבלים כשהם היו ילדים.

נתניהו: "רק המשך הלחץ הצבאי יביא לשחרור החטופים"
האמריקנים נכנסים לתמונה: הפעולה הצבאית החדשה נגד החות'ים

הם נפגשים, מתרפאים, גדלים יחד. בכל שנה, כמו במפגש משפחתי שגרתי, הם מתכנסים להדלקת נרות. אולם השנה הזאת הייתה שונה, כשלאירוע הוזמנו יתומים מבוגרים חדשים, נפגעי טבח השבת השחורה, להצטרף אליהם לקהילה.

הילה, בת שכולה, שמשתתפת באירועי OneFamily בחג החנוכה כבר 18 שנים, אומרת: "השנה הייתה שונה וכל כך מורכבת. זה לא היה נראה כמו בשנים אחרות. כל אחד מאיתנו בישראל מרגיש שזה לא היה חנוכה רגיל".

היתומים שמשתתפים מדי שנה באירוע הם כבר חברים, והיו עסוקים בפעילויות יצירה, מוזיקה וכיף, כדי לזכך יחד ולו במעט את הכאב על אובדן הוריהם בפעולות איבה.

השנה הם היו עסוקים בקבלת הפנים לחברים החדשים בעל כורחם. כשחברי ה"סיירת" שמעו על מקרי הרצח של זוגות הורים ב־7 באוקטובר, הם התקשרו בעצמם ליתומים החדשים כנציגי OneFamily, כדי להודיע להם שיש עבורם קהילה שממש יודעת איך זה להיות במצבם, ושיכולה לעזור להם להספיד, להנציח, להתמודד, להכיר את זכויותיהם, ובעיקר - לתת להם כוח ופשוט להיות שם איתם, תמיד ובכל מקום.

מי שהדליק את הנרות באירוע הוא אסף וייס, שבא עם אשתו טינה ובנם התינוק. בני הזוג הכירו בקיבוץ בארי, שם אסף גדל. הוריו ושלושה מתוך ארבעת אחיו חיו גם הם בבארי. טינה הסבירה שהם איבדו בטבח את הוריו של אסף, שהיו שכניהם וחלק בלתי נפרד מיומם וממשפחתם. הם איבדו גם את ביתם הפיזי.

"ההורים הם הבית, כך שבעצם איבדנו שני בתים", אמרה טינה - "את הבית שלנו, וגם את האנשים שהופכים אותו לבית". מארק בלזברג, יו"ר OneFamily, אמר: "אנחנו פותחים את המעגל שלנו לקבוצה חדשה של יתומים, שיצטרכו לקבל את אותה התמיכה, כשכל אחד מהם איבד משפחה בצורה טרגית ביום אחד".