אביב כהן, בן 24 ממסילת ציון, שהתחיל בימים אלה לימודים כסטודנט למדעי כדור הארץ ומדעי הסביבה, נסע ב־6 באוקטובר, ערב שמחת תורה, לבקר חבר בקיבוץ ניר עם ונשאר ללון אצלו. הם התעוררו ב־6:30 למשמע האזעקות ואביב הספיק לעדכן בוואטסאפ את הוריו שהוא עדיין בניר עם, ומיד אחר כך החשמל והתקשורת בקיבוץ נפלו.

במשך מספר שעות הם לא ממש ידעו מה קורה בחוץ, שמעו את היריות סביב הקיבוץ אך לא הבינו את גודל האירוע. בשעה 12:30 חזרה הקליטה והם הבינו מה קורה, נכנסו לממ"ד, סגרו תריסים ושמעו את הקרבות שמתנהלים בחוץ. רק ביום ראשון לפנות בוקר הם הצליחו להיחלץ ולצאת מהקיבוץ.

ארבעה ימים אחרי שאביב כהן ניצל מתופת השבת השחורה, קיבל טלפון ממאגר מח העצם הלאומי של עמותת עזר מציון שבה נאמר לו שייתכן כי הוא מתאים לתרומת מח עצם להצלת חייו של אדם שחולה בסרטן, בשנות ה־60 לחייו. אביב, שהצטרף למאגר כשנתן דגימת רוק בעת גיוסו בבקו"ם ב־2018, לא התלבט והחל את תהליך בדיקת ההתאמה, ולפני שבועיים אושרה התאמה מלאה לתרומה.

בשבוע שעבר הגיע אביב לבית אורנית של עזר מציון בפתח תקווה על מנת לבצע את תהליך התרומה. התלווה אליו אור בר אילן, חבר קרוב שלו, שהתרגש במיוחד. אור עבר בעצמו השתלת מח עצם מתרומה שקיבל מאחותו לפני ארבע שנים. הוא הגיע עם מצלמת וידיאו ותיעד את התהליך עבור סרט שיכין על החוויה המשותפת שלהם משני צדדיה.

אביב מספר: "ברגע שהתקשרו אליי בכלל לא התלבטתי. אירועי ה־7 באוקטובר העצימו אצלי את החשיבות של מעשה אלטרואיסטי, בניגוד מוחלט לרוע שכולנו נחשפנו אליו באותו יום. זאת תחושת סיפוק וגם הרגשה מיוחדת שכמו שאני שרדתי את ה־7 באוקטובר, עכשיו זה גם יביא לכך שעוד אדם בעולם ישרוד וימשיך לחיות בעולם הזה כשאני זוכה להעניק לו חיים, כמו שבאותה שבת אנשים מדהימים הצילו לי את החיים - שוטרי מג"ב והחיילים שנלחמו על הקיבוץ, הרבש"צית ענבל ליברמן וחברי כיתת הכוננות".

מנהלת המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עמותת עזר מציון, ד"ר ברכה זיסר: "הסיפור של אביב הוא עוד סיפור בשרשרת החיים של עם ישראל. אביב הצליח לשרוד וזכה לחיים - ולא היסס ונרתם כמה ימים אחרי האירוע הקשה להציל בעצמו חיים של אדם אחר שכלל לא מכיר”.