עונת החורף של תגלית תיפתח ב-5 בינואר, לאחר עיכוב של שבועיים, תחת הכותרת: לראות את התקווה דרך המשבר. במהלך ינואר יגיעו לישראל 350 צעירים ועוד כמה מאות במהלך פברואר ומרץ. מרביתם מארצות הברית, לסיור חוויתי וחינוכי על מנת להכיר את ישראל ולשמוע את סיפור ההתמודדות עם ארועי ה-7 באוקטובר והמלחמה שפרצה בעקבותיהם. 

תגלית מחויבת לספק למשתתפים חוויה בטוחה ומשמעותית, שייתכן שהם זקוקים לה כעת יותר מתמיד. הסיור יעסוק רבות גם במשמעות של להיות יהודי היום, שהתגברה עקב התרבות הארועים האנטישמיים בעולם. 

במסגרת הסיור, כל משתתפי תגלית ישתתפו בפעילות התנדבותית באחד ממרכזי איסוף ואריזת הציוד או בחקלאות ישראלית, וכן יבקרו באחד ממרכזי ההתארגנות האזרחית שהוקמו במהלך המלחמה. כל משתתפי המשלחות יפגשו חיילים ומשוחררים, שילוו אותם במהלך הביקור בארץ. בנוסף, ישמעו המשתתפים עדות ממקור ראשון על ארועי ה-7 באוקטובר מאחד או אחת מניצולי הארועים ויבקרו בכיכר החטופים.

משתתפי התכנית יעברו הדרכה מקדימה לגבי המצב הביטחוני וכניסה למרחב מוגן בהתאם לצורך, ולו"ז הסיורים יעבור התאמות בהתאם למצב הביטחוני.

מנכ"ל תגלית, גידי מרק, אמר כי "השגת היעדים שלנו של חיבור המשתתפים לישראל ולישראלים ובניית זהות יהודית חיובית, ממשיכה להיות מטרתנו המרכזית. לצד חוויה מהנה ומשמעותית, אנחנו רוצים שהמשתתפים שלנו יבינו ממקור ראשון מה קרה ב-7 באוקטובר ויקבלו תובנות משמעותיות על איך האירועים השפיעו על החברה הישראלית והקהילות היהודיות ברחבי העולם, ויוכלו לחזור לארץ מוצאם עם  תובנות ויכולות לספר את הסיפור של ישראל".

תגלית הינו פרויקט של ממשלת ישראל ותורמים יהודים בשותפות עם קהילות יהודיות ברחבי העולם. התורמים השותפים לפרויקט, רואים בו חלק מהשקעתם במדינת ישראל ובקשריה עם יהדות התפוצות. הארגון מביא ארצה צעירים יהודים בגילאי 18-26 לסיור של עשרה ימים. עד היום השתתפו בתגלית מעל ל-850,000 צעירים. תגלית הינו הגוף המחבר לישראל את המספר הגדול ביותר של צעירים יהודים מרחבי העולם, ובונה עבורה כיפת ברזל ציונית-אסטרטגית.

לפי מכון המחקר האמריקאי PEW, 63% מבוגרי תגלית מרגישים מחויבות גדולה יותר למדינת ישראל, וממשיכים לתמוך בה גם שנים לאחר השתתפותם בסיור. בממוצע, כמעט 60% מאנשי המקצוע הקהילתיים בארה"ב הם בוגרי תגלית.

ארגון תגלית מודיע היום כי ב-5 בינואר תיפתח עונת החורף של הסיורים בארץ תחת הכותרת: לראות את התקווה דרך המשבר. במהלך החודשים הקרובים צפויים להגיע לכאן מאות צעירים יהודים מכל העולם. לו"ז הסיורים עבר התאמות בהתאם למצב הביטחוני, והוא כולל, בין השאר, פעילות התנדבותית, מפגשים עם עדים לאירועי 7 באוקטובר, וביקור באחד ממרכזי ההתארגנות האזרחית שהוקמו במהלך המלחמה.

מנכ"ל תגלית, גידי מרק: "אנחנו רוצים שהמשתתפים שלנו יבינו ממקור ראשון מה קרה ב-7 באוקטובר ויקבלו תובנות משמעותיות על איך האירועים השפיעו על החברה הישראלית והקהילות היהודיות ברחבי העולם, ויוכלו לחזור לארץ מוצאם עם  תובנות ויכולות לספר את הסיפור של ישראל".