הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)
פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)

בימים קשים של מלחמה, נתינה והתנדבות מתפרצים ברוב עוצמתם ממעמקי הלבבות של אנשים חזקים ומדהימים. שתי נשים אשר ביום יום אחיות בטיפת חלב במרפאות מכבי, בוחרות כבר שנים להתנדב בארגון הכל כך לא פשוט במיוחד בעת זו - חברה קדישא בגוש עציון. השתיים מספרות את סיפור התנדבותן הכל כך לא מובנת מאליה - הכנה לקבורה של נרצחי המלחמה.

"זוהי נתינה נטו, בלי שום ציפייה להודיה מצד המקבל, אומרת תמר גרונר. "התנדבות זו היא שליחות מבחינתי, ולא בכדי נקראת 'חסד של אמת'", מוסיפה תמר.

ההתנדבות המיוחדת של הכנה לקבורה של נרצחי המלחמה מביאה לכל נפטרת יחס אישי, מכובד ומיוחד. "בהתנדבות זו יש הרגשה של קדושה ושליחות, ההבנה והחשיבות של העשייה לכבוד המנוחה ומשפחתה הוא שמנחה אותי", מתארת דניאלה וקסלר שגם היא כמו תמר ביום יום אחיות בטיפת חלב ומטפלות ברוך ובעדינות בכל אותם תינוקות עדינים ושברירים שמתחילים לגלות את העולם אליו נולדו.

אלו רק סיפורן של שתי נשים מיוחדות אשר בוחרות לתת מעצמן על אף הקושי הגדול, אבל כמותן יש עוד המון נשים ואנשים אשר בוחרים לתת ולהעניק דווקא ברגעים הקשים שלא תמיד יש לתת, וכאן מתגלה כוחה ועוצמתה של קהילת ההתנדבות בישראל.

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים