אם זה לא היה מוחשי עד כה, הרי שהמלחמה החישה את הצורך בשיפור ניהול מצבי חירום ברשויות המקומיות בישראל. לכאורה תחת כיפת ברזל אנחנו בשליטה, אלא שבתרחישי קיצון צפוי הרס רב בעורף וכן כאוס גדול.

העיריות מרבות להשתמש כיום במערכת מידע גיאוגרפית GIS, שכוללת תצוגת מידע גרפי של כלל התשתיות והאלמנטים שקיימים במרחב הציבורי - אולם מפעיל המערכת תלוי במידע שמספקים לו הצוותים הראשונים שמגיעים לשטח.

מדובר במערכות מידע שאינן משלבות פתרונות תפעוליים, בדומה למערכת ארצית של פיקוד העורף, שלא מספקת מענה לצרכים המקומיים.

בעקבות קשיים תפעוליים שהציפו רשויות מקומיות שהתמודדו עם נזקי רקטות, פיתחה חברת ROG מבית רזניק מערכות תוכנת ניהול מצבי חירום, שמאפשרת לרשות המקומית לדמות תרחישי פגיעה אפשריים, ליישם נהלים ולייעל את הוצאתם לפועל של עשרות סדרי פעולות שונים.

התוכנה גם מאפשרת לרשות המקומית להעביר מסרים לתושבים שמתגוררים ברדיוס שנפגע. המערכת מחשבת ומצביעה על הנזק ההיקפי שנגרם בעקבות נפילת הרקטה, תוך ציון של סוג ומספר המתקנים והאלמנטים השונים שנפגעו.

כמו כן, היא מבצעות מיפוי של הבעיות והנזקים, איתור וטיפול בנפגעים, הערכת סיכונים, הערכת מצב מבצעית, הפעלת גופים אופרטיביים, פתיחת מרכזי מידע וכמובן תיקון תשתיות. בנוסף, המערכת נותנת מענה להרעלה של מקורות מים, נזק מרעידות אדמה ועוד.

התוכנה ידידותית ומייתרת את התלות במפעיל ה־GIS. היא מתחברת למקורות נתונים חיצוניים, ומצביעה על סדר הפעולות שנדרשים כלל הגורמים לבצע - זאת תוך שקיפות מלאה שמאפשרת לעקוב אחר הפעילות בזמן אמת, לבצע בדיקות ולהסיק מסקנות לצורך שיפור תוכניות הפעולה.

מדובר בתוכנה אקטיבי שניתן לראות בה בזמן אמת מה צריך לבצע, מי צריך לבצע, את פרטי הקשר של הגורם הרלוונטי, לשלוח מסרים לאותם גורמים, וכל הגורמים מעודכנים בזמן אמת על אודות ההתקדמות והפעולות שמתבצעות.

עד כה המערכת הוטמעה בתאגידי מים בפתח תקווה, במודיעין וברשויות נוספות. רונן רזניק, מנכ"ל ROG: "התוכנה שפיתחנו מספקת פלטפורמה אופטימלית לרשויות, החוסכת זמני טיפול, מציגה את סדרי הפעולות ומייעלת את התיאום בין הגורמים השונים בחירום".