אלפי אנשים שחוו את זוועות 7 באוקטובר מגיעים למרכזי החוסן לצורך קבלת טיפול פסיכיאטרי. בימים שבשגרה מרכזי החוסן, המופעלים על ידי הקואליציה הישראלית לטראומה, מספקים טיפול רגשי בלבד ומפנים את המטופלים לטיפול פסיכיאטרי בקופות החולים. אולם כעת, יותר מתמיד, זמן ההמתנה למפגש עם פסיכיאטר עומד על חודשים ארוכים.

בשל העומס הרב חברת הטכנולוגיה טליאז, המתמחה בבריאות הנפש, החליטה לסבסד טיפולים פסיכיאטריים עבור המטופלים במסגרת Healthy Mind, רשת מרכזי בריאות הנפש המקוונים שהיא מפעילה, ואת יתרת עלות הטיפול החברה משלימה באמצעות כספי תורמים.
מרכזי Healthy Mind ידועים ביתרונם המשמעותי לאפשר מפגש עם פסיכיאטר בתוך מספר ימים בלבד, ומעניקים ליווי מרגע הפנייה לטיפול ועד להתאמת הטיפול הנדרש.

טליאז תאפשר עבור המטופלים גם את השימוש בפלטפורמה שפיתחה, Predictix, שנועדה לדייק את הטיפול התרופתי באמצעות אוטומציה מבוססת AI, ולספק לפסיכיאטר המלצה מותאמת אישית על הטיפול התרופתי האופטימלי.

דקל טליאז, מייסד ומנכ"ל חברת הטכנולוגיה טליאז, אומר: "מדינה שלמה חווה כעת פוסט־טראומה, ולאזרחים רבים יש קושי נפשי ניכר בעקבות האירועים. ככל שחולף הזמן בין האירוע הטראומטי לבין הטיפול מצבו של המטופל מוחמר, ולכן לא ניתן להפריז בחשיבות הכנסת השירותים המתקדמים למרכזי החוסן.

דקל טליאז (צילום: שי אשכנזי)
דקל טליאז (צילום: שי אשכנזי)

"נוכל לאפשר ליותר מטופלים לקבל את המענה הפסיכיאטרי ואת הטיפול הנחוץ להם בתוך זמן קצר ובאופן מדויק". טלי לבנון, מנכ"לית הקואליציה הישראלית לטראומה, מוסיפה: "מרכזי החוסן שהוקמו בהובלת משרד הבריאות נועדו לתת מענה טיפולי לתושבי גבול רצועת עזה החיים במציאות ביטחונית מורכבת, ולאחר אירועי 7 באוקטובר המענה הפסיכיאטרי הפך למרכיב חשוב עוד יותר".

"אנו אסירי תודה על המענה שנותנת חברת טליאז למטופלים, שיסייע משמעותית להפחתה בהתפתחות של סימנים פוסט־טראומטיים ולחזרה קלה יותר לשגרת החיים".