צוותי ההדרכה של "מרכז מהותי" מקבוצת אריסון הגיעו עד כה בהתנדבות ליותר מ־1,000 ילדים מיישובי הדרום המפונים כדי להעביר להם פעילות מהנה ומקרבת תחת הסלוגן "מתבוננים יחד".

נעמה קאופמן, רכזת הדרכה במרכז, מספרת: "מדובר בפעילות המאפשרת לקחת רגע ולחזור אל עצמנו, למקום בטוח, אפילו קטן, בתוכנו, ומתוך כך לצאת עם חוזק פנימי ואמונה עצמית". הילדים מקבלים הזדמנות להתבונן ולהכיר את מי שהכי קרוב אליהם - הם עצמם. דרך אפליקציה מיוחדת הם יוצרים "לוח התבוננות" - קולאז' דיגיטלי המורכב מתמונות שמספרות על העולם הפנימי, על החוזקות, החלומות וההעדפות של כל אחד.

"יצירת הלוח היא חוויה עצמאית ואישית, המלווה על ידי צוות ההדרכה המנוסה שלנו. את הלוחות האישיים מדפיסים במקום ועוברים לסדנה כיפית לקישוט מסגרות ייחודיות, כך שכולם ייצאו עם מזכרת יפה ומרגשת בסיום הפעילות", אומרת קאופמן.

ב"מרכז מהותי" החליטו במקביל לרכז את שפע פעילויות האונליין החינמיות שלהם במקום אחד, כדי לאפשר להורים ולילדים להתנתק קצת מהמצב ולקיים פעילויות מגבשות ומהנות יחד. הפעילויות נועדו לאפשר רגע של הפוגה, לעודד את הילדים לדבר על רגשות, תחושות וערכים ובעיקר לבטא את עצמם, וכל הפעילויות חינמיות ונמצאות באתר האינטרנט של המרכז.

"מרכז מהותי" הוא מרכז פעילות חווייתי העוסק בהתפתחות אישית והיכרות עם העצמי באמצעות שימוש בכלים ייחודיים, אינטראקטיביים ומהנים.

"חזון המרכז הוא העמקת המודעות העצמית באמצעות דרך חיים חיונית, המדגישה את הייחוד של כל אחד ואחת מאיתנו", אומרים במרכז, שהוא חלק מארגון "מהות החיים" שנוסד ב־2001 על ידי שרי אריסון, כארגון לתועלת הציבור ללא מטרות רווח.