עיריית ירושלים, בשיתוף משרד החינוך ופיקוד העורף, פתחו אולפן ללימוד השפה העברית עבור קהילת בני המנשה משדרות, השוהים בימים אלה במלונות בבירה. מדובר בתוכנית ייחודית, המאפשרת לקהילה לנצל את הזמן ללימוד השפה העברית במסגרת כיתת לימוד שנפתחה במיוחד למענם.

במסגרת המיזם מגיעים המשתתפים באמצעות הסעה מיוחדת שארגן עבורם משרד התחבורה למרכז העירוני בגבעה הצרפתית, שם נפתחה כיתה ללימוד השפה העברית. יוזמת הרעיון היא חן פרי, עובדת סוציאלית מעיריית ירושלים, המטפלת במשפחות מפונות השוהות בבתי המלון בבירה.

פרי זיהתה כי עצם פתיחתן של מסגרות יום עבור הפעוטות הותירה הורים רבים חסרי מעש, וחשבה על תוכנית שתאפשר להם לנצל את הזמן הפנוי העומד לרשותם למען עשייה משמעותית.

במהלך היכרותה עם המשפחות במלון היא איתרה קבוצה מקהילת בני המנשה שפונתה משדרות, רובה מורכבת מעולים השוהים בארץ פחות מעשר שנים, אינם דוברי עברית ומתקשים לצרוך שירותים המונגשים לכלל המפונים. למרות הזמן החופשי שלרשותם, הם אינם יכולים להשתתף בפעילויות בשל חסם השפה, כשבמקביל גם הצוות המקצועי במלון מתקשה לתקשר עמם ולסייע להם במיצוי זכויותיהם ובמתן שירותים רלוונטיים.

פרי יצרה קשר עם מחלקת החינוך למבוגרים במשרד החינוך, ובכוחות משותפים הצליחו להקים אולפן עברית הכולל צוות מקצועי של מורים ממשרד החינוך, לארגן הסעות מהמלון ובחזרה באמצעות משרד התחבורה, ולאתר מבנה פיזי של עיריית ירושלים לצורך קיום הפעילות.

"צוותי אגף הרווחה של העירייה משקיעים זמן ומחשבה כדי להנעים את שהייתם של המפונים במלונות. מדובר ביוזמה ברוכה של עובדת עירייה, וזו פעילות אחת מני רבות המוצעות למפונים, נוסף למעטפת רחבה הכוללת מסגרות חינוך לילדים ופעילויות הפוגה להורים המותאמות לזמן ולמקום", אומרים בעיריית ירושלים. "נמשיך לדאוג לאורחינו היקרים, ונפעל ככל שיתאפשר כדי לרכך את חוויית הניתוק הממושך שלהם מבתיהם ומסביבתם הטבעית".