"70% מגידולי העופות להטלה בארץ מתרכזים בקו ה-7-0 ק"מ מגבול לבנון והביקוש למגוניות עצום", אמר מנהל מחוז גליל-גולן במשרד החקלאות, פארוק דבור, בכנס "טכנולוגיית הקיה מדוייקת", שהתקיים בבית גבריאל, סמוך לצומת צמח, בו השתתפו מאות חקלאים.

"לצד הפעילות השוטפת של פיקוד העורף, משרד החקלאות מציב בימים אלו, 580 מיגוניות בשטחי החקלאות בדרום וצפון הארץ", הוא הודיע - "הביקוש למיגוניות עצום, רק בענף העופות, יש קרוב ל-2,900 מבני לול (כולל חוות), כאשר 70% מגידול העופות להטלה בארץ מתרכז בקו ה-7-0 ק"מ מגבול לבנון".

הוא הבהיר, כי לא ניתן למגן את הצפון בפרט ואת המדינה בכלל, בפרק זמן של שלושה חודשים, שנה או שנתיים, דבר הדורש גם תקציבים מאד גדולים ולוגיסטיקה מורכבת. "נאלצנו לקבוע קריטריונים, כגון שמירה על חיי העובדים והמשך רציפות תפקודית למשקים חיוניים. כעת פועל המשרד לגיוס תקציב נוסף של 30 מיליון שקלים להרחבת פריסת המיגוניות על ידי המשרד", הוא הודיע.

דבור אמר עוד, כי מלחמת 'חרבות ברזל גרמה לטלטלה בענף החקלאות, בפרט בסוגיית כוח האדם. "בד בבד הורגש שכל עם ישראל מבין את גודל השעה ואת חשיבות החקלאות הישראלית לשמירה על ביטחון המזון ועל גבולות המדינה, כאשר אנשים מכל פינות הארץ הביעו הזדהות חסרת תקדים עם החקלאים, והתנדבו לסייע להם ללא שום אינטרס או מניע פוליטי", הוא ציין עוד.

הוא הבהיר, כי במשרד החקלאות נעשה מאמץ להרחבת נוהל התמיכה בעובדים בחקלאות באזורי לחימה, במסגרתו המשרד תקצב 50 מיליוני שקלים עבור החקלאים. "המשרד פועל במטרה להרחיב את הנוהל גם למועצות מקומיות" אמר עוד דבור. בכנס 'טכנולוגיות השקיה מדייקת' הציגו חוקרים ונציגי חברות אג-טק ישראליות מובילות בעולם, מחקרים וחידושים טכנולוגיים. הכנס פתח את סדרת כנסי החורף המקצועיים בחקלאות, ביזמת מו"פ צפון במכון המחקר מיגל בחברה לפיתוח הגליל, ושירות ההדרכה והמקצוע (שה"מ) במשרד החקלאות, בשיתוף מועצת הצמחים וקק"ל.

חיה רק-יהלום, מנהלת מו"פ צפון אמרה בכנס: "עכשיו יותר מתמיד, ועל אף המציאות המאתגרת, מצאנו לנכון לקיים את סדרת כנסי החורף כמדי שנה, כדי להמשיך ללוות ולחזק את החקלאים, לדאוג שהחקלאות הישראלית תשוקם, תמשיך לצמוח ותהיה איתנה מתמיד, מאחר וכיום אין כבר ספק לאיש במדינה כי חובה לתמוך ולעודד את החקלאות".