למרות הלחימה בגבול הצפון, חברת ג"ג (גליל גולן) של "החברה לפיתוח הגליל", זורעת בימים אלו את גידולי החורף, בהם כ-35 אלף דונם של חיטה בעמק החולה. בחברת ג"ג ציינו, כי למרות שיישובי קו העימות מפונים מבתיהם, החקלאים נשארו בגליל ונמצאים בעיצומה של עונת זריעת גידולי החורף.

"אנו נמשיך לזרוע, לאסוף, לקטוף, ולשמור על ענף החקלאות, לטובת המשך חיזוק ביטחון המזון בישראל והגנה על שטחי הלאום במדינה", הודיעו בחברה – "בימים אלה אנו מסיימים גם את זריעת הגזר בגליל העליון הנפרשת על פני כ- 4,000 דונם, וזריעה של כ- 3,000 דונם תפוחי אדמה".

ב"חברה לפיתוח הגליל", הדגישו, כי בעמק החולה הקרקע פורייה והאדמה מתאימה לגידולי חורף ונזרעת חיטה מזנים שונים, המתאימים לתחמיץ, שחת וגרעינים, ביניהם: גדיש, איתם, יוגב, גליל, רגב, נגב ועוד, כאשר בדרך כלל זורעים כ- 13 ק"ג זרעים לדונם. גידול החיטה תלוי במגוון גורמים: מועד הזריעה, השקיה, דישון, טיפולי עשבייה, תנאי מזג אויר וגורמים נוספים המשפיעים על היבול ואיכות הגרעין.

החיטה גדלה בעמק החולה בתנאים המיטביים ועשירה בחלבון. החיטה המיועדת לתחמיץ ושחת גדלה כחמישה חודשים, בעוד החיטה לגרעינים גדלה כשבעה חודשים, וכל יחידה של דונם מפיקה כ- 600 ק"ג גרעינים בממוצע, כאשר כמות היבול תהיה תלויה בתנאי מזג האויר.