מאז החלה הלחימה, נרתמו רבים בעם ישראל בתרומה לסיוע לכוחות הביטחון וחיילי צה"ל ולמשפחות המפונות ואלו שנשארו ביישובי הדרום והצפון. עד כה, סייעו ב'פתחון-לב' במעל ל-117,000 סלי מזון, 89 טון ציוד, 16,300 ערכות נוטרילון וחיתולים לפעוטות, וכ-12,500 ערכות היגיינה וטואלטיקה.

יחד עם זאת, המאמץ המלחמתי עוד לא נגמר והסיוע ממשיך בכל יום. ב'פתחון-לב' מדווחים, כי רבים מהמוצרים לסיוע למשפחות וחיילי צה"ל הם מוצרים מתכלים (מזון, מוצרי הגיינה ואף ביגוד ולבנים) ובשל כך הסיוע שניתן אינו יכול להיות חד-פעמי. מאחר ומדובר במהלך לחימה ארוך טווח, אלו הזקוקים לסיוע, מקבלים ליווי מלא לאורך כל הזמן, בשל כך הצורך בהמשך הסיוע והתרומות לארגון.

במסגרת הליווי של ארגון 'פתחון-לב' את המשפחות ויחידות צה"ל השונות, הגיעו השבוע מתנדבי הארגון לסימה זגורי מאופקים, אותה פגשו בשבוע הראשון ללוחמה וסייעו לה בסלי מזון. סימה פונתה בשלב מסוים למלון בים המלח, אולם מאז הוחזרה לביתה, ולמציאות בה היא מתמודדת עם קושי בהשגת מוצרי מזון בסיסי.

ב'פתחון-לב' כאמור ממשיכים לסייע לה לאורך כל המלחמה. "אני קשישה והבן היחיד שגר איתי לא עובד כרגע", מספרת סימה. "קשה להגיע לקניות בימים האלו ולא הכול יש. החבילות שהבאתם אליי חשובות, עם שמן, שימורים, תבלינים וכל מה שצריך בשביל לבשל. אנחנו אוכלים עכשיו בצנעה, ארוחת ערב קלה, מנסים להסתדר. אני מברכת את כל מי שתורם, זו מצווה שאתם עושים עבורנו".

בד בבד לסיוע לתושבים והמשפחות בדרום ובצפון, עושות את דרכן לאורך על ימות המלחמה משאיות של 'פתחון-לב' לחזית הדרומית והצפונית, עם מלאים נוספים של ציוד וסלי מזון עבור חיילי המילואים שבשטח. חיילי יחידת פלחה"ן נחל שנמצאת בגבול הצפון כבר מהימים הראשונים למלחמה, היא אחת מהיחידות שמקבלת סיוע מהארגון. את פני המתנדבים קיבל חייל המילואים שקד שיף, שבירך על האספקה המחודשת. 

"הרגע הזה של ה-7 באוקטובר עדיין מלווה אותנו ב-80 הימים שאנחנו פה, לא יודע אם מישהו מצליח עדיין לעכל את כל זה. אבל בדיוק בגלל זה אנחנו פה", אומר שקד, ולצד זאת מדבר על החיבוק הגדול שהם מקבלים לאורך החודש כולו. "כל מי שנמצא בעורף, כל מי שתורם לנו – אתם מדהימים.

אין מלים לתאר את מה שזה עושה לנו. אנחנו ערוכים לכך שהמלחמה הזו תיקח זמן, אנחנו רק לא יודעים כמה. לאורך כל התקופה עד עכשיו, התרומות עוזרות ומצילות אותנו. מביאות איתן חיבוק רחב וגדול עבורנו. חשוב להמשיך ולתרום לאורך זמן, כדי שנוכל להמשיך להגן על עם ישראל בצורה הטובה ביותר."

יחידת החילוץ הכבד באוגדת החרמון, הנמצאת בהר דב, היא בין מאות היחידות המקבלות אספקה קבועה. המ"מ יהונתן ותומר, מקבלים את פניהן של משאיות הארגון ובהן מלאי חדש לחיילי היחידה.

"זו כמובן לא הפעם הראשונה ש'פתחון-לב' מגיעים אלינו. בפעמים הקודמות הביאו לנו ציוד חורף שהיה ממש חסר לנו, מזון ומוצרים נוספים. מאוד קר בצפון בלילות בתקופה הזו. ככל שהימים עוברים נהיה פה אפילו יותר ויותר קר, הטמפרטורה ממש נושקת לאפס, ואנחנו רק בתחילת החורף. הפעם הביאו חבילות רבות של מזון שבהחלט יעזור לנו פה", אומר יהונתן.

יהונתן ממשיך. "אני מאמין שיש לנו פה עוד תקופה מאוד ארוכה, ואני מקווה שהציוד והתרומות שמביאים לנו יחזיקו לאורך זמן. אנחנו פה כבר 80 יום ונמצאים במורל שיא, הרבה בזכות התרומות של אנשים, הדאגה והאהבה שאנחנו מקבלים. אנחנו מודים לכולם על התרומות ועל התמיכה לאורך זמן. אנחנו יודעים מה צריך לעשות ואיך לנצח, גם אם זה ייקח הרבה זמן והתרומות שלכם עוזרות לנו לאורך כל הזמן הזה."

ב'פתחון-לב' זקוקים עדיין לתרומות שלכם, על מנת להמשיך ולסייע לחיילי צה"ל וכוחות הביטחון ולמשפחות הדרום והצפון, לאורך כל המלחמה ולאחריה. להצטרפות למאמץ המלחמתי ניתן לתרום בטלפון 5068* או באתר 'פתחון-לב'.