המשטרה השלימה בימים האחרונים את היערכותה לקראת אירועי תחילת השנה האזרחית, המכונים "חגיגות הסילבסטר", ועל מנת להבטיח את שלומם של החוגגים ייפרסו כוחות מתוגברים, בעיקר בערים הגדולות - ירושלים, תל אביב וחיפה - ובמרכזי הבילוי השונים.

במשטרה מציינים כי לצד פעילות הביטחון השוטפת היא צפויה לפעול בכוחות מתוגברים בכל רחבי הארץ, ותגביר את הפעילות המבצעית הגלויה והסמויה "לשמירת ביטחונו ושלומו של הציבור, שמירה על הסדר הציבורי, פיקוח בנושא עמידה בתנאי רישוי עסקים ואכיפת עבירות תנועה חמורות בדגש על נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים ועבירות בריונות בכביש".

במסגרת ההיערכות המשטרתית המיוחדת, אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יתפרסו באופן גלוי וסמוי בהתאם למשימתם ברחבי הארץ - בצירים הראשיים ובמקומות הומי קהל.

המשטרה מתריעה מפני אירועים חריגים ומציינת כי תגלה אפס סובלנות לכל מעשה בריונות או אלימות, כל זאת כדי לאפשר את קיומם של האירועים ולהבטיח את שלומם של החוגגים.

"משטרת ישראל שבה ומזכירה לחוגגים לפעול במשנה זהירות לאור המצב הביטחוני, להישמע להוראות פיקוד העורף ובכל מקרה של התרעה להיכנס למרחב מוגן ולהתרחק מכל פריט אמל"ח הנמצא במרחב הציבורי", כפי שנמסר.