עיתון חדש מתווך לבוגרים על הרצף האוטיסטי את מלחמת חרבות ברזל. מדובר ביוזמה של חטיבת הדיור והתעסוקה של אלו"ט, המוציאה לאור עיתון אחת לשבוע או שבועיים, שמסכם מידע הקשור למלחמה בתוכן מתאים, בשפה בהירה ונגישה ובליווי תמונות. זאת, כדי שגם הבוגרים על הרצף יוכלו להתעדכן במה שקורה סביבם, לעבד את האירועים ולנהל שיח על תחושותיהם.

"לראות את התקווה דרך המשבר": קבוצת תגלית ראשונה נחתה בישראל
העמותה הישראלית שמבקשת להחליף את הצלב האדום

בין המדורים בעיתון ניתן למצוא חדשות מהחזית ומהעורף, יוזמות התנדבותיות שנעשו במסגרות השונות, הפעלות שמספקות חוויית שליטה, המלצות לשמירה על שגרה רגועה ועוד.

איש מקצוע עובר על העיתון יחד עם החברים, בוגרים על הרצף המתגוררים ב"בתים לחיים" ובמרכזי תעסוקה של אלו"ט, כחלק מפעילות מובנית, שיוצרת הזדמנות לשיחה ועיבוד רגשי נוסף של המצב.

ד"ר אריאלה עילם, פסיכולוגית שיקומית ומנהלת מקצועית של חטיבת דיור ותעסוקה באלו"ט, מספרת ל"מעריב": "אנשים על הרצף האוטיסטי חשופים לאותו מידע כמו כולם, וחווים מצוקה לא פחותה, גם אם לעתים לא יבטאו אותה בדומה לאחרים. אתגרים אלה בביטוי העצמי ובפרשנות נכונה של המידע שאותו הם רואים או שומעים יכולים להובילם לתחושת הצפה ולרגשות לחץ וחרדה גבוהים מאוד. מנגד, מידע המוצג בצורה נכונה מתווך ומאפשר שיח שיסייע בהרגעה ובהקניית חוויית שליטה".

היא מוסיפה: "מדובר בפרויקט בהובלת מיקה מלמד וצוות מנתחי ההתנהגות של חטיבת הדיור והתעסוקה, וזאת דוגמה לאחד מהפרויקטים הנפלאים של אלו"ט".