36 צעירים וצעירות מצפון אמריקה ואנגליה מתארחים בימים אלה בקמפוס המרכז האקדמי שלם בירושלים, לתוכנית מיוחדת בת שבועיים שגובשה בעקבות המתקפה כנגד יהודים וכנגד עמדות פרו ישראליות בקמפוסים בחו"ל, ועל מנת לצייד צעירים בידע ובכלים להתמודדות, והזדמנות לעבד את המציאות החדשה מאז השבעה באוקטובר.

התוכנית מורכבת משלושה רבדים: רובד אקדמי אינטלקטואלי שכולל דיונים סביב טקסטים מכוננים – אריסטו, תוקידידס, צ'רצ'יל, תנ"ך, ספרות ציונית ועוד, רובד גיאו-אסטרטגי והתבוננות אקטואלית, ורובד של היכרות בלתי אמצעית עם החברה הישראלית דרך התנדבות, מפגשים וסיורים.

סופיה סדיקמן, סטודנטית באוניברסיטת בראון, מספרת: "הרבה פעמים יש ניתוק בין מה שלומדים באקדמיה ובין המציאות בשטח. התוכנית הזאת היא דוגמה לחיבור הוליסטי שבין לימודים, חוויה ועשייה – ללמוד על ישראל, להבין את ההקשר הרחב ולהיות חלק מהחוויה הישראלית. זה מאד ריגש אותי.

ד"ר דניאל פוליסר, משנה לנשיא המרכז האקדמי שלם: "לאור ההתקפה על רעיונות מרכזיים העומדים בבסיס הציוויליזציה היהודית והמערבית, כגון ערכי החירות, השוויון והסובלנות - התוכנית הזאת באה לתקף את הערכים האלה. זאת איננה רק משלחת של סולידריות, אלא תוכנית מעמיקה שמציעה התמודדות אינטלקטואלית עם מציאות מאתגרת".