העיתונאי הותיק בעולם ולטר בינגהם חגג היום (חמישי) יום הולדת 100. ולטר שמחזיק בשתי שיאי גינס על היותו העיתונאי הותיק בעולם נולד בגרמניה והגיע לבריטניה בקינדרטרנספורט - מסע הילדים המפורסם. 

ולטר התגייס לצבא הבריטי, לחם בקרב על נורמנדי וזכה לעיטורי כבוד ממלך בריטניה ומהלגיון הצרפתי. בתום המלחמה חזר לגרמניה כחייל בריטי והשתתף בחקירת שר החוץ הנאצי ריבנטרופ. ״לא יכולתי להאמין שאני, הנער שברח מגרמניה, עומד מול אחד מראשי המשטר הנאצי וחוקר אותו", אמר לימים.  

ולטר אף שיחק בשתיים מסרטי הארי פוטר כמחשף, הוא משדר ברדיו מאולפן בביתו בירושלים וכותב טור קבוע במגזין ג'רוזלם ריפורט. סביב לינד, עורך של ולטר במגזין ג'רוזלם ריפורט ששייך לקבוצת ג'רוזלם פוסט, אמר למעריב: "זו השראה וכבוד להיות העורך של וולטר. הוא מפתיע כל הזמן בכתיבתו רעננה, מעניינת, חדה, חכמה והומוריסטית". רויטל יכין קרקובסקי, משנה למנכ״ל ארגון מצעד החיים העולמי: ״וולטר הוא השראה, היסטוריה מהלכת. אוהב עם ישראל ומולדתו״.

 ולטר בינגהם בילדותו (צילום: באדיבות המשפחה)
ולטר בינגהם בילדותו (צילום: באדיבות המשפחה)

ולטר בינגהם מסר: "תמיד הרגשתי קשר עמוק לעם היהודי ולמולדתנו.  אני מעריך את הרגעים שביליתי במאבק נגד עריצות וקידום האמת באמצעות עיתונות. לא יכולתי לדמיין שבגיל 100 אהיה עד לפוגרום הנורא ביהודים שהתרחש ב-7 באוקטובר ולתחייתה המפחידה של האנטישמיות מאז. בזמן שאני חוגג היום, אני מתפלל גם לעתיד מדינת ישראל והעם היהודי".

רויטל יכין קרקובסקי, משנה למנכ"ל מצעד החיים הבינלאומי, אמרה כי "וולטר הוא השראה. נרדף בילדותו על ידי הנאצים, הפך ללוחם מעוטר נגד הצבא הגרמני, עלה לישראל בגיל 80, ונשאר פעיל מ-80. ביתו בירושלים. אנו זוכים לעבוד איתו בקידום החינוך והזיכרון לשואה, ומצפים לצעוד יחד ביום השואה בפולין השנה, ולעוד שנים רבות קדימה".