הכתבה נכתבה בשיתוף visanet

בעולם התיירות והנסיעות הבינלאומיות, הבנת הדרישות של מגוון תוכניות ויתור על ויזה הינה קריטית. אחת מהמערכות הללו היא מערכת האלקטרונית לאישור נסיעה (ESTA) של ארצות הברית.

מהי מערכת אלקטרונית לאישור נסיעה ESTA?
ESTA (מערכת האלקטרונית לאישור נסיעה), הינה מערכת אישור נסיעה/כניסה דיגיטלית אשר שנוסדה על ידי רשויות ההגירה של ארה"ב. המערכת מיועדת לאזרחי מדינות זרות, ביניהם ישראל, אשר מעוניינים לבקר בארה"ב תחת תוכנית ויתור על ויזה (VWP) למשך שהייה מקסימלית של 90 ימים. תהליך קצר ודיגיטלי זה אינו מבטיח כניסה לארה"ב, אך מאפשר נסיעה למדינה ללא הצורך בויזה. פטור ויזה לארצות הברית זמין כעת עבור ישראלים באתר ויזה.נט, בתהליך מאובטח וקצר, במחיר הכי זול בארץ (מעודכן 2024). לאחר הגשת הבקשה, תקבלו את אישור ה-ESTA לארה"ב תוך 1-3 ימים בלבד.

ESTA או ויזה: מהו ההבדל?
ESTA אינה ויזה; זו אישור לנסיעה. בעוד שוויזה מציעה הבטחות מסוימות לכניסה תחת תנאים ספציפיים, ESTA היא תהליך סינון מוקדם. גם עם אישור ESTA, ההחלטה הסופית על כניסה נמצאת בידי קציני הגבולות של ארה"ב. לכן, קבלת ESTA אינה בהכרח מבטיחה כניסה לארה"ב, אך הינה חובה למי שאינו מחזיק בויזה ורוצה לטוס או לבקר בארצות הברית.

מי יכול להגיש בקשה ל-ESTA?
כדי להגיש בקשה ל-ESTA, עליך להיות אזרח של אחת המדינות המשתתפות ב-VWP ולהחזיק בדרכון אלקטרוני/ביומטרי תקף (דרכון עם שבב אלקטרוני). רשימת המדינות ב-VWP כוללת, אך לא מוגבלת ל: ישראל, אוסטרליה, בלגיה, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן, הממלכה המאוחדת ועוד מגוון מדינות (סה״כ 41).

דרישות וזכאות ל-ESTA
לפני שאתם מגישים בקשה ל-ESTA, ודאו שאתם עומדים בקריטריונים הבאים:

  • אתם אזרחים של מדינה ב-VWP (לדוגמה אזרחי ישראל).
  • הביקור שלכם בארה"ב הוא ל-90 ימים או פחות.
  • מטרת הביקור שלכם היא תיירות, עסקים או טיפול רפואי.

יש לכם דרכון אלקטרוני שהונפק על ידי מדינת VWP (דרכון ביומטרי אשר תקף ל-10 שנים). שימו לב: גם אם אתם עומדים בקריטריונים אלה, היסטוריות נסיעה מסוימות (כמו ביקור בעיראק, סוריה, איראן, סודאן, לוב, סומליה או תימן מאז 2011) עשויות להפוך אתכם לבלתי זכאים ל-ESTA.

איך להגיש בקשה ל-ESTA
תהליך הבקשה ל-ESTA הוא כולו מקוון, וניתן להגיש אותו באתר הרשמי של ESTA. טופס הבקשה כולל מספר סעיפים, כולל מידע אישי, פרטי דרכון, מידע על הנסיעה ושאלות הקשורות לזכאות. בנוסף ניתן להגיש דרך סוכנות מקומית מקצועית, אשר תדע לעזור לכם לקבל את הפטור מויזה ESTA לארה״ב בצורה הכי נוחה, קלה ומהירה. אנחנו במעריב ממליצים על אתר ויזה.נט visanet.co.il.

שאלות נפוצות לגבי ESTA
כדי לעזור לכם להבין טוב יותר את תהליך ה-ESTA, הנה כמה שאלות שנשאלות לעיתים קרובות בנושא פטור מויזה לארצות הברית:

האם קטינים יכולים להגיש בקשה ל-ESTA?
כן, כל המטיילים, ללא קשר לגיל, חייבים להחזיק ב-ESTA משלהם (כלל ילדים בגילאי 0 עד 18).

האם אני יכול להגיש בקשה ל-ESTA ללא תוכניות נסיעה מסוימות?
כן, אתם יכולים להגיש בקשה ל-ESTA ללא תוכניות נסיעה מאושרות. ניתן לעדכן את פרטי הנסיעה שלכם מאוחר יותר, לאחר שהם יוסדרו. באתר ויזה.נט הטופס הינו קצר ונוח, ואינו מחייב להזין פרטי נסיעה לארה״ב.

מה קורה אם ה-ESTA שלי פג תוקף בזמן שאני בארה"ב?
אם ה-ESTA שלכם פג תוקף במהלך הביקור שלכם, אתם יכולים להמשיך את שהותכם. עם זאת, עליכם להגיש בקשה ל-ESTA חדש לפני ביקורכם הבא.

כמה זמן לפני הנסיעה שלי צריך להגיש בקשה ל-ESTA?
למרות שזמן העיבוד לרוב הבקשות ל-ESTA הוא בין מספר שעות לעד 3 ימים, מומלץ להגיש בקשה לפחות 72 שעות לפני היציאה שלכם. באתר ויזה.נט תוכלו לקבל את הויזה ESTA תוך 1-3 ימים בלבד.

האם צריך דרכון ביומטרי עבור ה-ESTA? איזה תוקף צריך לדרכון?
כן, חובה שהדרכון שלכם יהיה ביומטרי. עבור בוגרים (מעל גיל 18) חובה שהדרכון יהיה לתוקף של 10 שנים (סה״כ תוקף דרכון מרגע ההנפקה ועד רגע הפקיעה). עבור קטינים (מתחת לגיל 18), אפשר דרכון ביומטרי אשר תקף ל-5 שנים.

לסיכום, תהליך הבקשה ל-ESTA הוא פשוט ונוח למשתמש, במיוחד בשנת 2024 ועם העזרה של אתר visanet.co.il - כעת התהליך מבוצע כולו בצורה דיגיטלית ונוחה ללא הצורך לצאת מהבית או לבקר בשגרירות. על ידי למידה ממדריך הזה, אתם תוכלו לנווט בהצלחה את תהליך הוצאת פטור מויזה ESTA לארצות הברית, וליהנות מנסיעה חופשית מדאגות. מאחלים לכם נסיעה בטוחה!

הכתבה נכתבה בשיתוף visanet