לראשונה התקיים אמש (רביעי) סיור במיצג נובה 06:29 שבאקספו ת"א לחירשים וכבדי שמיעה בסיוע של חברת הכנסת לשעבר ושגרירת ההסברה בשפת הסימנים, שירלי פינטו. פינטו התנדבה להנגיש את הסיורים לשפת הסימנים לאוכלוסיית החירשים וכבדי השמיעה במיצג הנובה 06:29 בשיתוף פעולה עם עמותת קהילת שבט הנובה להנצחת הנרצחים בפסטיבל הנובה, שנרצחו בשביעי לאוקטובר. 

הפעילות החלה כשיתוף פעולה בין פינטו לבין אופיר אמיר, אחד ממייסדי הנובה ומפיק שותף בפעילות. נרשמו מאות אנשים חירשים וכבדי שמיעה לסיורים, ומי שתדריך את הסיורים היא הח״כ לשעבר בעצמה. ההנגשה תאפשר לאותה אוכלוסייה להבין ולהרגיש מקרוב ובשפתם, את הזוועות שקרו בשבת השחורה.

המיצג הביא את הציוד המקורי שנאסף מהפסטיבל, את המכוניות השרופות, השירותים שנורו ועליהם סימני חורים של ירי, עמדות הבר שנשארו כעדות, הרחבה, הצלייה, עמדת הדיג'יי בה הופסקה המוזיקה ועוד. המיצג פתוח לקהל הרחב עד למוצ"ש הקרוב ה13/1, כל ההכנסות הן קודש להנצחת נרצחי קהילת שבט הנובה ושיקום המשפחות והפצועים.

ח״כ לשעבר פינטו: ״כל אדם, בישראל ובעולם, חייב לדעת ולהכיר מקרוב את הזוועות שביצע ארגון הטרור חמאס באותה שבת, בשביעי לאוקטובר. לדעת, לזכור, ולעולם לא לשכוח. זוהי זכות גדולה עבורי לסייע במשימה הלאומית הזו, אמשיך במאמצי ההסברה כדי שכל סוגי אוכלוסיית אנשים עם מוגבלות יקבלו מידע שווה ונגיש״ 

אופיר אמיר ממייסדי הנובה: "פעלנו להנגיש את המיצג לאנשים עם מוגבלויות על ידי שימוש באלמנטים רבים של ויזואליה שמותאמת לאוכלוסייה כבדת ראייה, אוכלוסייה כבדת שמיעה יכולה לצפות בחומרים הכתובים ובעדויות והמיצג עצמו ממוקם במקום נגיש. אנחנו רואים חשיבות רבה בהעברת המסר וסיפור קהילת הנובה לעולם כולו. אנשים שרק רצו לרקוד ונורו בגלל טרור החמאס".