דוח מבקר המדינה: כ-50% מהחברות והעמותות שרשות החברות הממשלתיות מפקחת עליהן, פעלו ללא יו"ר דירקטוריון בשנת 2022. קובע מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן בדו"ח פיקוח ובקרה על החברות הממשלתיות. עוד עולה מהביקורת, כי -44% מהמשרות בדירקטוריונים של החברות אינן מאוישות ובשנים 2021-2018 החברות הממשלתיות חילקו בפועל רק כ-1.07 מיליארד שקל כדיבידנד לציבור.

בביקורת עלה, כי מנגנון נבחרת הדירקטורים משמש מנגנון פומבי, תחרותי ושוויוני. עם זאת, למרות מאמצי הרשות, בשל חוסר במינויים על ידי השרים הרלוונטיים, איוש הדירקטוריונים בחברות המפוקחות אינו מלא וקיימות חברות המתנהלות ללא קוורום, ללא יו"ר דירקטוריון וללא ייצוג הולם, דבר הפוגע בניהולן.

עוד נטען בדו"ח הביקורת, כי הסמכויות המוגבלות ומבנה כוח אדם של הרשות אינם מתאימים למשימותיה ומקשים עליה לפקח על החברות ועל מידת עמידתן של החברות המפוקחות ביעדים שנקבעו להן. שיעור הנשים המכהנות בתפקיד מנכ"ל בחברות הממשלתיות היווה 5% בלבד ושיעור הנשים המכהנות כיו"ר הדירקטוריון עמד על 14%. זאת, למרות שהיעד הוא 50%, בהתאם לשיעור הנשים באוכלוסייה.

כ-1.5% בלבד מעובדי החברות הממשלתיות וכ-6% (28) מהדירקטורים המכהנים הם מהאוכלוסייה הערבית, לעומת שיעורם באוכלוסייה - 21%. כ-1.5% מהדירקטורים המכהנים הם מהאוכלוסייה החרדית (6) לעומת שיעורם באוכלוסייה - 13%. אנגלמן ממליץ למשרד האוצר ולשר הממונה על הרשות לבחון את הקצאת המשאבים הנחוצים לרשות ואת הסמכויות הנדרשות לה כדי שהיא תעמוד במשימותיה.