המתנדבים והמתנדבות של ארגון ״לב אחד״ יצאו לדרך ב-7/10 בבוקר עם פריסת 4 חמ"לים ראשונים שתוך שבועיים הפכו ל-16 בכל רחבי הארץ, הארגון התגייס כולו בצו 8 אזרחי. מתנדבי ומתנדבות הארגון התייצבו בכל מקום שנדרשו: בסיוע למשפחות המפונים, יחד עם החקלאים בשדות, בסיוע לנשות חיילי המילואים ואנשי הקבע ובמרכז ייחודי שהוקם  לסיוע מקיף ועוטף למשפחות החטופים.

לראשונה יוענק אות ״גיבורי העורף״ מטעם המועצה הציונית בישראל מבית ההסתדרות הציונית העולמית לשורה של אישים וגופים שפעילותם בימי המלחמה ראויה לציון ושבח שמדגישה את רוח ההתנדבות והעשייה של החברה הישראלית האזרחית.

מנכ"ל המועצה הציונית בישראל, עו"ד עוז חיים: "אין אזרח במדינה שלא הרגיש את ההתגייסות יוצאת הדופן של האזרחים, של הגיבורים והגיבורות שפשוט קמו ועשו מה שהלב אומר״.

יו״ר ועדת הפרס וכלת פרס ישראל,  מרים פרץ: ״את ארגון "לב אחד" אני מכירה ומוקירה בזכות פעילותם של מתנדביו בכל רחבי הארץ בשני העשורים האחרונים. פעילותם למען משפחות הלוחמים, המפונים והחטופים, לצד העשייה הנרחבת בסיוע לחקלאים ולגיל השלישי היא שמבטיחה את החוסן והכוח לחיילי וקציני צה״ל בלחימתם הבלתי פוסקת מאז השבעה באוקטובר.״

תומר דרור, מנכ"ל "לב אחד": "אנחנו מודים מעומק הלב למועצה הציונית הישראלית על ההוקרה והפרס שבחרו להעניק ל"לב אחד" על הירתמות יוצאת דופן. זהו הפרס של 50 אלף מתנדבים שהתייצבו בצו 8 כדי להביא לניצחוננו בעורף במקביל לניצחון בחזית. זהו עם ישראל היפה שלנו בהמוניו – רבבות נשים וגברים, צעירים ומבוגרים, דתיים וחילוניים מהערים ומהקיבוצים, מאילת ועד מטולה. אנחנו רואים זאת כציווי ערכי מחייב – לשמור על הרוח הזאת של אחדות והתנדבות גם הלאה, לא נחזור לאחור למה שהיה קודם לכן. אנחנו מזמינים כל אחד בכל מקום בארץ להצטרף ולהתנדב ממש עכשיו!".