אלפי אזרחים מיישובי קו העימות בגבול הצפון פונו למלונות סביב הכנרת מאז תחילת המלחמה, וככל שהימים חולפים הופכת השהייה עבורם למאתגרת וקשה יותר.

בשל המצב התגייסו מדריכות "מלאכת ידיים", מאיה שרגא־איילי וזהר לבנון, בשיתוף ובמימון רשות ניקוז ונחלים כנרת והמשרד להגנת הסביבה, לטובת קיום סדנאות יצירה עם חומרי טבע בתוך מתחמי האירוח, בנושאים הקשורים לנחלים ולמעיינות באגן הכנרת. בפעילות השתתפו עד כה מעל 1,000 מפונים.

נטלי זאבי, רכזת תחום חינוך וקהילה ברשות ניקוז ונחלים כנרת, אומרת: "רוב משפחות המפונים משתייכות לקהילות קרובות ללבנו, שאנו פוגשים ומלווים גם בימי שגרה. באמצעות קיום פעילויות חינוכיות־סביבתיות מתחברת כל קהילה לנחלים בקרבתה, ואנו מודים על האפשרות לעמוד לצדן ולסייע להן ככל האפשר בפעילויות היצירה, המאפשרות אסקפיזם וחיבור לבית, דרך הטבע".

מאיה שרגא־איילי מ"מלאכת ידיים" מספרת: "אנו המדריכות מסתובבות במלונות כבר מתחילת המלחמה במטרה להנגיש למפונים, דרך יצירה, את הרוגע והאוצרות של הטבע המסייעים בריפוי הנפש". זהר לבנון מוסיפה: "זו זכות גדולה לראות את האנשים, מילדים ועד קשישים, מתמסרים במלואם ליצירה של מלאכות מהטבע. אחת הפעילויות היא לכתוב על קליפות עצים מילה שנותנת כוח, כאשר רבים מהמפונים בוחרים לדוגמה ב'בית', 'משפחה' או 'חיבוק'. ילדה קטנה שאביה נלחם בעזה כתבה 'שאבא יחזור', וסבתא בת 90 הביעה את התקוותה 'שלא יהיו עוד מלחמות'".