היום (חמישי) ייערך "מבצע דוגו", שבמסגרתו יאכלו מאות אלפי ישראלים ויהודים ברחבי העולם מנת פלאפל, אשר תסמל את ניצחון החיים של שורדי השואה ותהיה לזכרו של דוד (דוגו) לייטנר, שהלך לעולמו בקיץ האחרון בגיל 93.

הדובה הסורית בספארי סובלת מסרטן ואחותה לא עוזבת אותה‎
אישור פטנט לחברה שמתמחה בשתל חי של עצם אנושית

לייטנר נהג לחגוג בכל שנה, ב־18 בינואר, את ניצחונו על הנאצים באכילת פלאפל, שהזכיר לו את אותם כדורי בילקלך עגולים (לחמניות עגולות) בארץ ישראל, ש"עליהם סיפרה לי אמי". לייטנר הצליח לשרוד את צעדת המוות ממחנה אושוויץ, ומאוחר יותר סיפר כי המחשבה על אותם כדורי בילקלך חמים סייעה לו להישאר בחיים.

דוד לייטנר, דוגו  (צילום: אלוני מור)
דוד לייטנר, דוגו (צילום: אלוני מור)


פרויקט "מבצע דוגו" נערך על ידי מוזיאון השואה "בית העדות" בניר גלים, ועשרות מוסדות אקדמיה לוקחים בו חלק. אלחנן פלהיימר, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, אמר כי "אנשים דוגמת דוגו הם היסודות שעליהם נבנו מדינת ישראל וערכיה.

לפני מספר ימים הגיעו בני משפחתו של דוגו יחד עם נציגי בית העדות לביקור במחוז הצפוני של משטרת ישראל, במסגרתו סופר סיפורו של דוגו. מפקד המחוז הצפוני, ניצב שוקי תחאוכה, פגש את המשפחה ואמר: "החלטנו להמשיך ולהאיר את הלפיד והאור של דוד לייטנר ז"ל שציווה עלינו ועל עם ישראל את החיים עם האופטימיות הייחודית שלו".