מנכ״ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, קיים היום (רביעי) דיון במשטרת מחוז תל אביב יחד עם מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר לטיפול בסוגית השוהים הבלתי חוקיים בעיר תל אביב. 

בדיון השתתפו סגן מפקד המחוז, מפקד מרחב אילון מפקד מרחב דן, מפקד מרחב ירקון, מפקד הימ״ר, ראש רשות האוכלסין וההגירה, נציגי המשרד לביטחון לאומי, נציג מעיירית תל אביב, נציג המועצה לביטחון לאומי, נציג פרקליטות המחוז, נציגת משרד החוץ, נציגי רשות המיסים ואנשי משרד ראש הממשלה.

מפקד המחוז הציג את האתגרים השונים בעיר בדגש על סוגיית השוהים הבלתי חוקיים, המענה הקיים והפערים שמחייבים התערבות של גורמים נוספים כדי לתת מענה ולשפר את הביטחון של תושבי העיר. הפערים שעלו בדיון על ידי המשתתפים הצביעו על אתגרים שונים, בין היתר היעדר חקיקה ותמיכה משפטית, היעדר מסגרת חינוכית, היעדר מספר אמצעי זיהוי שמקשה על הליכי מעצר בביצוע פשע או מעקב אחר אכיפת קנסות ודוחות.

מפקד המחוז הגדיר את האתגר כאירוע שפוגע בביטחון הלאומי של מדינת ישראל. מנכ״ל משרד ראש הממשלה סיכם את הדיון ואמר ״חובה עלינו להציב יעדים ולהגביל אותם בזמן כדי לוודא שהנושא מקבל מענה. בנוסף תוקם ועדת היגוי קבועה המורכבת מהגורמים הפועלים בתחום לרבות תוספות תקציביות שיאפשרו את ביצוע המשימה המורכבת".