יוזמה מרגשת של ילדים ואנשים עם מוגבלויות למען יישובי הנגב המערבי, שהותקפו בשבת השחורה. לכבוד ט"ו בשבט, ילדי וחברי צוות עמותת עלה קיימו פעילות חינוכית בחצר בית הספר בית חיל שבבני ברק, ונטעו 25 שתילים כסמל לצמיחתם מחדש של 25 היישובים בעוטף עזה, אשר פונו בעקבות מתקפת הטרור של 7 באוקטובר ופרוץ המלחמה.

במקביל, תלמידי המכללה האקדמית להנדסה SCE ע"ש סמי שמעון חילקו מאות שתילים של פרחים צהובים לסטודנטים ולעובדי המכללה, לאות הזדהות עם החטופים הנמצאים כבר קרוב לארבעה חודשים בשבי חמאס. שתילי הפרחים הצהובים ניטעו בקמפוס המכללה בבאר שבע ובקמפוס אשדוד, בתקווה ובתפילה לחזרתם של החטופים במהרה.

שנת הלימודים ב־SCE נפתחה רק השבוע בשל המלחמה ורצון הנהלת המכללה להתחשב ככל הניתן בסטודנטיות ובסטודנטים המשרתים במילואים. לקמפוס הגיעו השבוע סטודנטים ותיקים וחדשים, ובהם מילואימניקים שהשתחררו עם מידה של אופטימיות והתרגשות. ביום פתיחת הלימודים, הנהלת המכללה ואגודת הסטודנטים הזכירו את הנופלים והחטופים, תלו כרזות והציבו פינות זיכרון, ובכל אחת מהכיתות הוצב כיסא ריק למענם.

לצד דוכן מטה החטופים שהוצב בכניסה לקמפוס, הקימה אגודת הסטודנטים של המכללה גם דוכני אוכל ושתייה של עסקים מהדרום והצפון שפרנסתם נפגעה.  

ט''ו בשבט בצל המלחמה (צילום: ברוך הלוי)
ט''ו בשבט בצל המלחמה (צילום: ברוך הלוי)

צעירים עם מוגבלויות נטעו למען צמיחת היישובים (צילום: ברוך הלוי)
צעירים עם מוגבלויות נטעו למען צמיחת היישובים (צילום: ברוך הלוי)