צמיחה ממשבר: חג ט"ו בשבט נערך באתרי קק"ל עם אלפי משפחות וילדים שהשתתפו בפעילות. קק"ל הזמינה משפחות וקבוצות מאורגנות לקחת חלק מהאירועים השונים במרחבים. השנה ישנה חשיבות עליונה באירועי הנטיעות בזמן הלחימה, המסמלים את התחדשותה של מדינת ישראל.

ט"ו בשבט של סולידריות: בקייב נטעו את "גן התקווה" למען החטופים

לרגל חג ט"ו בשבט, מנהל הבטיחות של קק"ל והמוסד לבטיחות ולגיהות יצאו במקבץ הנחיות בטיחות לנטיעה בטוחה.

ד"ר מיקי וינקלר, מנכ"ל המוס"ל מסביר שליום השתילה עצמו יש להתכונן מספר ימים מראש ולבדוק את השטח המיועד לנטיעות. ההכנות כוללות, לא אחת, בדיקה מקדימה שאין במקום המיועד לשתילה סיכונים או מפגעים ובכלל זה אריזות של חומרי הדברה, בורות פתוחים, פסולת, מכשולים ועוד. ביום השתילה עצמו מביאים לשטח את העצים והצמחים המיועדים לשתילה, חופרים בור עבור כל צמח ושותלים את הנטע במקום המיועד לו. 

אורי שמואלי – מנהל בטיחות ארצי בקק"ל: "מסביר כי שטחי הנטיעות נבדקו ע"י העובדים האמונים לכך שהסירו את כל המכשולים והמפגעים. בנוסף, בורות הנטיעות הוכנו בהתאם וכי על הנוטעים לשים לב לנוטעים אשר נמצאים עימם בשטח. בסיום הנטיעה, מומלץ לנקות את הידיים טרם אכילה ושתיה. כמו כן, יש להישמע לקול המדריכים אשר יתנו הנחיות בטיחות לנוטעים וכמובן באם ישנן שאלות או התלבטויות יש לפנות למדריכים. ובסיום דבריי אומר שדווקא בתקופה קשה זו, אנו שמחים לקדם את אירועי ט"ו בשבט המסמלים את הצמיחה המחודשת של מדינת ישראל מתוך המשבר והקושי. חלקם של הילדים באירועי הנטיעות חשובה גם היא, שכן היא מסמלת את עבודת האדמה הנעשית על ידי דור העתיד של ישראל. אנו מאחלים לכולם חג אילנות שמח ומלא בתקווה".

מנכ"ל המוס"ל, ד"ר מיקי וינקלר סיכם ואמר: "בט"ו בשבט ישנה עליה מבורכת בכמות בני הנוער, המשפחות והילדים שלוקחים חלק בפעילות הנטיעות בשטח. חשוב להכיר ולזהות את הסיכונים מיד עם הכניסה לשטח הנטיעות, להקפיד על מילוי הנחיות ודגשי הבטיחות וזאת בכדי להימנע מפגיעות ולשמור על בריאות הנוטעים. אני מאחל לכולם חג אילנות שמח ובטוח".

נטיעות ט''ו בשבט (צילום: יח''ץ קק''ל)
נטיעות ט''ו בשבט (צילום: יח''ץ קק''ל)