אירוע מרגש מאוד נרשם בימים האחרונים בקרב עובדי ועובדות רשות הטבע והגנים, כאשר קיבלו עבור ילדיהם מכתבים וציורים מילדים של חברי ארגון הפקחים האירופי (ERF). 

במשך מספר שנים יש קשר הדוק ופעילות משותפת בין שני הגופים, ולפני המלחמה, בתחילת אוקטובר האחרון, השתתפו נציגי רשות הטבע והגנים בסדנה מקצועית באנגליה בהנחיית ארגון המפקחים האירופי. אחרי אסון 7 באוקטובר העמיתים מאירופה הביעו עניין רב בנעשה בישראל ובהשפעת המלחמה על הקולגות הישראלים מרשות הטבע והגנים ועל מצב משפחותיהם. העמיתים האירופים שמעו שרבים מעובדי רשות הטבע והגנים פונו מבתיהם או התגייסו ללחימה, ואף הבינו כי אחד מעובדי הרשות נחטף ונמצא בידי ארגון הטרור חמאס. חברי הארגון רצו להביע אמפתיה והזדהות, וכך נולד אצלם הרעיון של תמיכה בילדי עובדי הרשות.

עשרות ילדים מפורטוגל, גרמניה וספרד ציירו ציורים מקסימים והקדישו אותם לילדי העובדים של רשות הטבע אשר נפגעו מהמלחמה. בציורים אפשר לראות איחולים לשנה אזרחית חדשה ולמען השלום. בנוסף לציורים ולמכתבים, הילדים גם קיבלו ממתקים שנהוג לחלק באירופה בזמן חג המולד – כדי שיהיה לילדים קצת יותר מתוק ושמח.

מנהלת תחום ההתנדבות ברשות הטבע והגנים, שרון גולן הרשקוביץ, מספרת: "הגיע אליי באמצעות הדואר ארגז גדול. בתוכו היו עשרות מכתבים וציורים וחבילות של ממתקים. בימים הקשים האלה, העוברים על כולנו בארץ, הרגשתי את התמיכה והאהבה שנבעו מהארגז הזה.  התרגשתי מכך שהקולגות שלנו בשגרה חושבים עלינו ועל הילדים שלנו בשעתנו הקשה. זה בהחלט לא מובן מאליו".

ארגון הפקחים האירופי הינו ארגון שחברים בו ארגוני שמירת טבע ממדינות רבות באירופה. רשות הטבע והגנים חברה בארגון זה כמה שנים, ופקחי הרשות השתתפו בסמינרים והשתלמויות מקצועיות של הארגון שהתקיימו במדינות שונות בעולם, ואף אירחו משלחות של פקחים ועובדי ארגוני שמירת טבע בישראל.

רותם כהן, רכזת משאבי אנוש במחוז דרום של רשות הטבע והגנים, שפונתה מביתה בעוטף אחרי אירועי 7 באוקטובר, סיפרה כי "קבלת המכתבים מחממת את הלב. לראות את הילדים שלי, שעברו תופת, מחייכים למראה המכתב מילדים אחרים שחשבו עליהם - זה מרגש מאוד".