הבוקר (שני) הגיעו ח"כ אביגדור ליברמן וח״כ עודד פורר לביקור בעיריית כפר סבא וסיור בקו התפר עם פורום רשויות קו התפר, שהוקם לאחרונה על ידי ראש העיר כפר סבא רפי סער, והכולל כ-15 עיריות ומועצות אזוריות ומקומיות, הסמוכות לקו התפר ולגדר ההפרדה מיישובי הרשות הפלסטינית, ביניהם העיר קלקיליה.

במסגרת הביקור, שהחל בלשכת ראש העיר כפר סבא, הציגו חברי פורום רשויות קו התפר, את האתגרים ואת הבעיות הביטחוניות באזור ואת דרישת חברי הפורום מהממשלה להכיר ביישובי קו התפר כיישובים זכאים – לרבות מרכיבי הביטחון הנגזרים בכך. חברי הפורום שטחו בפני ח"כ ליברמן, אשר כיהן כשר הביטחון בין השנים 2016-2018, את בעיית גדר ההפרדה הפרוצה במקטעים שונים, את בעיית השב"חים החודרים לאזור השרון המזרחי, בעיית הפשיעה והחשש של התושבים לביטחונם, וזאת לצד תגבור כוחות ואמצעי הביטחון מצד הרשויות המקומיות ללא כל סיוע ממשלתי. בהמשך, סיירו חברי הפורום עם ח"כ ליברמן באזור קו התפר וסמוך לגדר ההפרדה באזור.

"אל תחכו – תתארגנו! מה שקורה עם השב"חים זו סכנה קיומית ומיידית ואחד הלקחים מה-7 באוקטובר הוא שמי שהתארגן לבד, הצליח למנוע את הטבח. המדינה חייבת להתעורר", אמר ח"כ אביגדור ליברמן. "אתם צריכים להתארגן ולעצור פיזית את זרימת השב"חים. מי שמסייר בקו התפר ורואה את הסמיכות ואת השב"חים כל בוקר ואת הפשיעה שמתפתחת כאן גם בזמן מלחמה, מבין שמדובר באיום אמיתי, אתגר שחייבים להתמודד איתו ויפה שעה אחת קודם. לא חייבים לחכות לאסון הבא כדי לטפל בבעיה. אל תחכו אפילו יום אחד, כי אף אחד לא יודע מה יקרה. אתם חייבים להביא את הנושא הזה לקדמת הבמה ושיהיה על סדר היום הציבורי".

ראש העיר, רפי סער: "מאז נפתחה המלחמה השקענו את כל המשאבים העירוניים בתגבור כוחות ואמצעי הביטחון, כדי לשמור על תושבינו אבל הממשלה חייבת לקחת את הנושא הזה ולתקצב תוכנית ביטחון לאזור, על כך המשתמע מכך. אנחנו מודאגים מאוד והעלינו את זה גם בישיבה שהתקיימה בשבוע שעבר בוועדת חוץ וביטחון וגם בפנייה לשר הביטחון יואב גלנט. אחרי מה שקרה בישראל בשבת ה-7 באוקטובר, אי אפשר להמשיך באותה תפיסה והמדינה מחויבת לביטחונם של כל תושבי יישובי קו התפר. אני רוצה להודות לח"כ ליברמן שהגיע לכאן ועל הבנתו את הסכנה העומדת לפתחנו. פורום קו התפר ימשיך לגייס נבחרי ציבור ממרחב הקשת הפוליטית לטובת ביטחון כל התושבות והתושבים".